01Kasım

Finansbank’ı Nasıl Yendim

Sizlere, herhangi bir banka ile yaşadığınız sorunların üstesinden nasıl gelinebileceğini yaşadığım örnekle anlatmaya çalışacağım.

Günümüzde bankalarda hesabı olmayan, kredi kullanmayan, kredi kartı olmayan neredeyse kimse kalmadı. Bankaların çoğu bu hizmetlerinden aidat, üyelik ücreti, hesap işletim ücreti gibi adlar altında paralar almakta.

Hergün, bankası ile binlerce-milyarlarca liralık iş çeviren kişi veya kurumlar için bunun hiçbir önemi yoktur zaten. Ancak sade vatandaş için 3 ayda bir, 6 ayda bir her yıl… alınan bu ücretler büyük sıkıntı. Başlıkta da yazdığım ve yukarıda da değindiğim sıkıntıları ben de yaşadım ve Finansbank’ı şikayet ettim. Ve sonuç:Kazandım.Benim gibi birçok kişi vardır bankalara karşı hukuk zaferi kazanan, ancak ortalıkta pek bahsetmediklerinden, ve “ben paramı aldım nasıl olsa, yeter artık” dediklerinden çoğunluğun bunlardan haberi olmuyor.

Şimdi konuya biraz daha girelim.

Finansbank’tan bir Konut Kredisi kullandım. Herkesin başına geldiği gibi, krediyi kullanana kadar herşey sütliman. Güleryüzlü yaklaşımlar, devamlı ilgilenmeler. Kredi alınıpta ödemelere sıra gelince ve hiç hesapta olmayan masraflar görünmeye başlayınca. “Efendim, sözleşmenizde yazıyor, bunu size söylemiştik, sistem böyle işliyor” gibi standart cevaplar.

Evet, Finansbank’tan konut kredisi kullandım. Görüşmeler sırasında hesabı doğru yapayım ki, sonradan başım ağırmasın diye herşeyi didik didik edercesine sorup öğrenmeye çalıştım. Masrafların neler olacağını, devam eden günlerde başka masrafların olup olmadığını vs. herşeyi sordum. Aldığım cevaplar, yukarıdaki gibiydi.

Krediyi aldık. Ferdi kaza, konut yangın ve dask sigortalarımızı yaptık.

Problem 1-Banka, bu sigortaları (dask haricinde) sadece kendi şubesinin yapabileceğini şart koşuyor. Ben gidip dışardan farklı bir şirketten uygun fiyatlı aynı şartlarda bir sigorta yaptırsam da kabul etmiyor. En başta burada bir yanlış var.

Problem 2-Ödemelere başladık her ay. 3 ay sonra bir baktım, hesap işletim ücreti. (Rakamı hatırlamıyorum.) 3 ayda bir hesap işletim ücreti alıyor banka. Rakam o zaman diğer bankaların aldıklarının 2 katı.

Problem 3- 4-5 ay geçti. Ödeme için şubeye gittim. Personel diyor, “Efendim 5 TL daha ödemeniz var.” Nedir bu 5 TL? Ekstre masrafı.

E finansbank. Bana zaten bir sürü para karşılığında ödeme tablosu hazırlamışsın. Orada her ay ne kadar ödeyeceğim zaten yazıyor. Senden her ay “Sayın müşteri, bu ay ki borcun şu kadardır.” diye mektup istemiyorum ki. Kaldı ki, enbaşta böyle birşey yokken neden 5 ay sonra bu parayı almaya başladın. Zaten ilk aydan bu parayı almaya başlasaydı banka sözleşmesine yazardı. Yani sözleşmede böyle birşey yok.

Problem 4- Bir yılı doldurduk. Sigorta poliçeleri yenilenecek. Yangın poliçesini yenileyip bana verdiler. Bir baktım riziko adresi ilgisiz bir adres.   Bunun üzerine eski poliçeyi arayıp bulup ona da baktım. Evet, eski poliçede de 1 yıl boyunca krediyle ilgisiz başka bir konutun sigorta parasını ödemişim. Üstüne bir de evde 60 bin lira civarında emtia olduğuna kanaat getirip “değerli eşya teminatı” vermişler.

Şubeyle yaptığım görüşmede bu hatanın tamamen banka ile ilgili olduğunu, benim sigorta sürecine herhangi bir etkimin olmadığını ve bu hatadan dolayı boşa ödediğim poliçe ücretinin geri ödenmesini istedim.

Personel, tamamen banka veya sigorta şirketi personeli tarafından yapılan yanlışlığı, “E sizde kontrol etseydiniz zamanında” diyerek tamamen suçu bana postaladı.

Finansbankın bu şekilde, gerek borcuma yansıyan gerek yansımayan hatalarından artık kurtulmak istedim. Başka bir bankayla görüşüp, oradan aldığım krediyle Finansbank’a olan borcumu ödemeye karar verdim.

Şubeye gittim. Personele durumu anlattım. “Bu krediyi kapatmam için size ödemem gereken  “TOPLAM” tutar nedir?” diye sordum. Kalan anaparayı söyledi. Bunun üzerine “Peki bu anapara haricinde farklı sebeplerle, farklı isimler altında başka bir ödeme alacakmısınız?” dedim. Ve bu soruları 1-2 hafta içinde şubesnin farklı personellerine sordum. Hepsinden aynı cevap…

Diğer banka ile görüşüp işlemleri tamamlayıp paranın aktarımını sağladık. İşlemlerin tamamlanması için “İpotek fek kağıdı”nın Finansbank‘tan alınıp diğer bankaya verilmesi gerekiyor.

Problem 5-İpotek fek kağıdı için 200 TL ye yakın para istediler. Bankada zaten hazır olan matbu bir evrak için bu para.

Problem 6-Benimle hiç ilgisi olmaması gereken yani beni kapsamayan bir kanuna dayanarak “Kredi erken kapama komisyonu” adı altında 300 küsür TL de hesap çıkardılar.

“E yuh artık” dedim. Artık birşeyler yapmalıyım dedim.

Kısa bir ön araştırma yapıp nereye nasıl şikayet edip, hakkımı alabilirim dedim.

Çankaya İlçe Hakem Heyeti‘ne müracaat etmem gerektiğini öğrendim.

Ancak bu şikayetten önce, tüm bu problemlerin çözümü için bankaya yazılı müracaat edip onların cevabını beklemeliymişiz. Bankadan olumlu cevap gelirse ne ala. Olumsuz cevap gelirse bu cevapla beraber Hakem Heyetine müracaat ediyoruz.

Belli bir miktara kadar olan anlaşmazlıklar için İlçe Hakem Heyetlerine, o rakamın üzerindeki anlaşmazlıklar için Tüketici Mahkemelerine müracaat ediliyormuş.

Oturdum burada yazdığım gibi tüm problemleri tarihleriyle beraber neyin nasıl olduğunu en ince ayrıntısına kadar yazdım. Yazdığım konularla ilgili tüm dekontları hazırladım. Banka ile yaptığım yazışmayı da dosyaya ekledim.

Hakem Heyetinden şunları istedim.

-Birden ortaya çıkan “ekstre masrafı” adlı her ay kesilen 5 TL nin geri ödenmesini

-Ne işe yarar bilmediğim “ipotek fek kağıdı” garipliği için alınan (normalde 200 TL ancak bize torpil yapıp 110 küsür lira alınmıştı, nasıl oluyorsa) masrafın iadesini

-Bu adam bizi çok uğraştırdı madem öyle bir de “erken ödeme cezası” da alalım diyerek gasbettikleri 300 küsür liranın iadesini

-Başka bir kişinin evinin sigortası için ödediğim 180 TL civarı paranın iadesini

istedim.

1 ay filan bekledikten sonra posta kutusunda sarı bir zarf gördüm.

Sonuç. Toplam da “620 TL’nin müşteriye geri ödenmesini” şeklinde tüketici lehine verilen karar.

Anafikir:Lütfen herkes hakkını arasın. Şikayet etsin. Sesini yükseltsin. Bankaya itiraz etsin. Olmadı Hakem Heyetine müracaat etsin.

Herşeyi ne kadar doğru düzgün net anlatırsanız ve ispatlarsanız o oranda haklılığınız ortaya çıkar.

Yabancı Dil Kursunu Nasıl Yendim başlıklı Tüketici Hakları Hakem Heyeti Başvurusu örneği için tıklayınız.

Bu yazıyla ilgili arananlar:

 Yazının Etiketleri  
    • GÜVENÇ BAŞARAN
    • 13 Ocak 2011

    Hakan Bey merhaba,
    Ben de 2009 yılında 43.000 tl konut kredisi çekmiştim .2240 TL toplam masraf kesilmişti.Ayrıca daha sonra yeniden yapılandırma ve ara ödeme yaptım.Bunun karşılığında da 720 TL aldılar.Bu kesintiler bilgim dahilinde olduğu için geriye öderler mi?Yardımlarınız için teşekkürler.

      • avcemilsaritas
      • 12 Şubat 2012

      güvenç bey mrb.lar size daha önce mail gönderdimmi bilmiyorum ama mail adresime yazarsanız size yardımcı olmaya çalışrım saygılar

        • özgür kama
        • 22 Nisan 2012

        sayın cemıl bey yazdıgını zbılgılerden fayadalnılarak dosya masrafı yapılandırma masrafı ve hesap ısletım ucretlerımın ıadesı ıcın dılekcelerı yazarak verecegım lakın bu satfadakı dılekce orneklerını acamıyorum.
        ayrıca bu dılekcelerıme olumsuz cevap verıldıgı takdırde thh nemı yoksa dogrudam tuketıcı mahkemesınemı basvuracagım.ayrıca bu konu ıle ılgılı emsal kara vararmı
        sorularım cok oldu ozur dılerım lakın yardımcı olursanız sevınıırım
        saygılar

  1. Sayın Güvenç Başaran;
    İlk aşamada ödediğiniz 2240 TL kredi başlangıcındaki dosya masrafları anladığım kadarıyla. Bunlarla ilgili birşey yapılamaz herhalde.
    Yeniden yapılandırma sırasında ödediğiniz 720 TL’nin içeriğinde hangi kalemler var? Bir bankadan başka bir bankaya geçtiyseniz muhtemelen ipotek fek ücreti almışlardır ve en azından bunu geri alabilirsiniz.
    Ancak anladığım kadarıyla aynı banka içinde yapılandırma yaptınız. Dolayısıyla fek ücreti söz konusu değildir.

  2. Hakan Bey; 2006 yılında bende Finansbank’tan konut kredisi çekmek gafletinde bulundum.Aynen önce süt liman olan şeyler işlemler bittikten sonra sigorta ve masraflar konusunda sıkıntı oldu.6-7, taksitlerde eksik var denilince dikkatimi çekti .Hesap işletim ücreti,hizmet bedeli adı altında tahsilatları görünce önce bankaya bir dilekçe yazdım ;malum cevapları alınca Yenimahalle T.H.H. başvurdum .Zannedersem 1 ay sonra iade edildi. Herhalde bir daha kesilmez diye düşünürken hesap cüzdanına bakınca iade işleminden sonra ki ilk işlem yine hesap işletim ücreti tahsilatını gördüm. Hatta bir ay hem hesap işletim ,hem hizmet bedeli tahsilatı yapmışlar. Bankaya daha önceki iade yazılarını göstersem de ( bir defaya mahsus iade edildi )gibi saçma sapan bir cevap verdiler. THH aradığımda kredi ödemelerin bitiminde sizden ipotek fek yazısı içinde para isteyecekler eğer müsait iseniz ödeyin hepsini beraber itiraz edelim dediler.Nhayet 2010 Agustos’unda ödemelerim bitti İpotek fek yazısı için bankaya gidince 200.00 tl vereceksiniz ama itiraz edip etmeyeceğimi sordular Ben de elbette itiraz edeceğim deyince siz hesap işletim ücretine itiraz etmeyin fek yazısını verelim diye pazarlığa oturdular ben fek mesrafını ödemek istiyorum (makbuzu THH vereceğim dedim)İkisinide geri alacağım deyince Ostim Sanayi Şubesinde ki Fatma hanımın verdiği cevabı duymanızı isterdim-Ramazan Bey sizin 200 tl nizi almam daha 2 hafta önce aynen sizin gibi bir işlemde itiraz sonucu iade edildi dedi.O zaman fek yazımı verin dedim onuda veremem dedi.Bir hafta da 2-3 sefer çağırdılar her seferinde aynı konuşmalaroldu Bir seferinde tamam alalım dediler maliyenin bir meselesinden dolayı hesaptaki icrayı görünce mal bulmuş mağribi gibi bunu ödeyin öyle alalım dediler Hemen ödedim en sonunda biraz sert çıkınca (düşünebiliyormusunuz ) zorla fek yazı parasını ödedim ve makbuzu THH faksladım işlemi başlattım neticesini bekliyorum.

    • finansbanksız dünya
    • 3 Ağustos 2011

    Finansbank olmadan geçirdiğim son birkaç yılım gayet güzeldi.
    Gereksiz bir banka.

    • Ramazan
    • 12 Ağustos 2011

    Hakan bey :Size müjdeli bir haberim var Y T H H nin 3290/12/,07,2011 tarihinde verdiği bir kararla finansbank tan son alacağimıda kuruşuna kadar aldım Darısı diğer madur arkadaşlara

  3. Ben de az kalsın bir hata yapıp finansbanka geçecektim. Hırs yaptım bildiğim tüm kart ve krediler için T.H.Heyetine gidiyorum.
    Acaba daha önce dosya masrafını geri alan oldu mu, sormak isterim.
    Parasını geri alanlara hayırlı olsun….

    • Ahmet CANSIZ
    • 27 Ocak 2012

    Hakan Bey merhaba, Finansbanktan konut kredisi alma gafletinde bulunanlardan biride benim kredimi geçen yıl aynı bankada yeniden yapılandırdım, yapılandırma sırasında benden yanlış hatırlamıyorsam 160TL yapılandırma masrafı adı altında para tahsil ettiler. Borcumu tamamlayıp ipotek fek yazısını almak için gittiğimde ikinci bir sürprizle karşılaştım benden 200tl fek yazısı ile birlikte 54tl hesap işletim ücreti istediler ayrıca dört yıldan beri kullandığım finanskart’tan da bu yıl ilk kez 55tl kart ücreti aldılar. şimdi hepsi hakkında T.H.H.’ne başvuracağım.Ayrıca Hakan beyin yaşadığının benzerini de ben yaşadım, kredi çektiğimde benim de ikamet adresim hiç ilgisiz bir yer gösterilmişti bununla ilgili ne yapabilirim bana bilgi verirseniz sevinirim. SELAMLAR.

    • Ahmet Bey, adresle ilgili yanlışlık benim konut sigortasında idi. Konut sigortası adrese dayalı bir işlem olduğu için riziko adresinin yanlış olması önemli bir problemdi.

    • yakup
    • 28 Ocak 2012

    Merhaba engin bey. Bende ziraat bankasından konut kredsi almıştım. yaklaşık 5 ay sonra faizler düşünce yapılandırdım aynı şubede. %2 dedikleri erken ödeme yapılandırma cezasısını değişik bir isim altında aldılar. 1000 lira gibi. ve yaklaşık 13 ay geçti yapılandıralı. halen ödemelerim devam ediyor. Bugün Posta gazetesinde de buna benzer bir haber okudum. Tüketici mahkemesi müşteriyi haklı bulup geri ödenmesine karar vermiş, Banka temyize gitmiş yargıtay da müşteri lehinde karar verip bankaların bu tip aldıkları paranın müşteriye geri ödemesine karar vermiş. Şimdi bu kapsamda bankaya ihtarname mi çekecez olumsuz cevap gelmesi halinde neyapcaz. Zamanınızı aldığım için özür diliyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim.

    • Her bankanın şartları-sözleşmeleri zamanla değişiklik gösterebiliyor. Ben bu problemi yaşadığım sıradaki sözleşme metniyle şu anki sözleşme metni tabi ki aynı değildir. Bankalar Hakem Heyeti veya mahkemelerden aleyhlerine bir karar çıktığında tabi ki sonraki işlemlerinde bu açıklarını kapatacak maddeleri sözleşme metnine ekliyorlardır.
      Bu nedenle, imzaladığınız sözleşmeye bakmanızda fayda var. Sonrasında bir haksızlık olduğunu düşünüyorsanız, banka şubesine yazılı olarak başvurun ve yazılı cevap isteyin. Gelen olumsuz cevabı ek yaparak bulunduğunuz ilçenin hakem heyetine başvurun.

    • hakan canbaz
    • 28 Ocak 2012

    hakan bey merhaba;

    ben de finansbank dan kredi kullandım..yukarıda okudugum bütün şikayetlerden dolayı bende mağdurum…kredi yapılandırması için 2000-2500 tl arası bir ücret ödedim…bu parayı geri alabilir miyim? ayrıca kredi taksiti ertelemesine gitmiştim bir kere,o zamanda 200 tl bir ücret ödedim…bunları geri alabilir miyim??ne yapmam gerekiyor bana yardımcı olursanız gercekten cok sevinirim…

    • haşim
    • 28 Ocak 2012

    merhabalar ben fınansbanktan konut kredısı kullandım faız oranlar 1.54 tu bır kaç ay sonra faızler 1.05 e duştu bende dosyayı guncelleştırerek 1.05 lık faız uzerınden yenıden yapılandırdım taksıtlerımden aylık bır mıktar duşuş oldu yalnız bu işlem için yaklaşık 1500 lıra ödeme yaptım bu yaptıgım ödeme ne derece dogrudur bılmıyorum acaba bunu boş yeremı ödemışım ?? şayet böyleyse ödediğim parayı nasıl geri alabilirim ?? aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler

    • Mesut ÖZCAN
    • 29 Ocak 2012

    Merhaba arkadaşlar, bu verilen bilgilerin hepsi doğru.Bravo bu arkadaşımıza bende Finansbank mağduruyum anlatılanların hepsi banada yapıldı ve söylendi.Elimde şuan Finansbank’a karşı kazanılmış mahkeme kararlarının fotokopileri var. Hatta finansbankın yaptığı ve mecbur tuttuğu konut sigortasına bile ihtiyaç yok.onuda iptal ettiren ve yargıtay tarafından onanan kararlar var.bilginiz olsun

      • yiğit can
      • 31 Ocak 2012

      mesut bey elinizdeki kararların numaralarını buraya yazar mısınız veya mail atma imkanınız olabilir mi rica etsem

      • eşiyok
      • 25 Şubat 2012

      mesut bey mrb. bende sizler gibi finansbank mağduruyum. finansbanktan bende haklarımı almak istiyorum. sizde bulunan yargıtay kararlarından aesiyok@mynet. e-mail adresime gönderebilirmisiniz. çok çok dua ederim. çok çok ta teşekkürler. iyi akşamlar…

      • fatma başpınar
      • 14 Mart 2012

      Biz de finansbank mağduruyuz. İlk konut kredisi çektiğimiz 2007 yılında ödediğimiz masraf ile 2009 yılında yaptığımız yeniden yapılandırmada ödediğimiz masraf tutarı yaklaşık olarak 6000TL. bizde bunu geri almak istiyoruz. Hakkımızı arayacağız bahsi geçen kararların birer örneğini gönderirseniz sevinirim. Bu gün gidip belgelerin fotokpilerini bankadan aldık. Personelin söylediği boşuna dava açacağımız, kazanamayacağımız oldu. Biz yine de hakkımızı arayacağız. Teşekkürler.

        • rıdvan
        • 31 Ağustos 2012

        hocam bende dava açtım kaybettim nedeni sözleşmeyi imzalamışım.

      • Kerem MESE
      • 17 Nisan 2012

      mesut bey rica etsem kararları benim mail adresime gönderebilirmisiniz? Teşekkürler.

    • mehmet bilek
    • 30 Ocak 2012

    MERHABA ARKADASLAR 2009 YILINDA FINANSBANKTAN 43.000 TL KONUT KREDISI CEKMISTIM 2.250 TL MASRAF CIKARTTILAR.PESINDEN 10AY SONRA YAPILANDIRMA YAPTIM TEKRAR DOSYA MASRAFI OLARAKTA 1.078 TL DAHA ALDILAR BUNU GERI NASIL ALABILIRIM VE NE GEREKIYOR GERI ALABILMEM ICIN
    HERKESE TSK

    • oğuzhan tozan
    • 30 Ocak 2012

    mrb ben 60000tl kredı cekmıstım . 3, taksıtını yapılandırdık benndenb 4500 tl para aldılar bunu gerı alabılırmıyım yada nasıl alırım

    • şeref reisoğlu
    • 30 Ocak 2012

    merhaba hakan bey 2009 yılı 27500 tele kredi kullandım 2011 yılı ara ödeme yaptım 4 yıllık çektiğim kredi borcumu 2 yıllığa düşürdüm ödeme planını bozdurduğum için morgıc cezası diye 1620 tele ceza ödedim ara ödemeden 4 ay sonra borcumu tamamen kapattım 2011 yılının 8.ayında borcum bitti bu durumda ben bu ödediğim ceza ücretini geri alabilir miyim simdi den teşekkür ederim

    • fatih akçıl
    • 30 Ocak 2012

    hakan bey bende finansbank zedeyim konut kredisi çektim 2007 de 2009 da yapılandırma yaptırdım aynı bankaya 800 küsür lira para kestiler 2 hesap işletim ücreti adı altında para kesiyorlar başka bankalarda faturayı otomatike bağlarsan almıyor ama bu finans oda yok bide her ay ektre 5 lira gibi para kesiyorlar bana bu konuda yardımcı olurmusunuz nasıl bir yol çizmeliyim

    • haluk
    • 30 Ocak 2012

    arkadaşlar bende finans banktan ev kresi çektim. 2 kere yapılandırdım ve 4000 tl den fazla masraf aldılar. bu ödedigim parayı nasıl alabilirim. bu yargıtayın kararını nerden bulabirim
    şimdiden teşekkürler…

    • MEHMET ARİF ÇIVGIN
    • 30 Ocak 2012

    Sevgili kardeşim,yazılanları dikkatlice okudum ve aynı veya benzer olaylar bizim de başımıza geldi. Ziraat bankası Uşak özel İşlem şubesinden 2007 Aralık ayı içerisinde 1,24 den çekmiş olduğumuz konut kredisini 2009 kasım ayı içerisinde 0,99 dan aynı şubeden yapılandırmaya gittik ve banka bizden de erken kapama adı belli olmayan masraflar ile birlikte 1860 tl mizi gaspetti.Şimdi buradan sesleniyorum,arkadaşlar emsal kararın dosya numarasını bilen var ise rica ederim. Çünkü buradaki sorunu olanlara sesleniyorum bu karar göre dava açmanız gerek ve emsalinide ibraz ederek.Çok sürmez merak etmeyin 3 celsede işlem tamamdır en derin saygı ve sevgilerimle bankalar size de dilerrim.

    • MEHMET ARİF ÇIVGIN
    • 30 Ocak 2012

    Yerel Mahkeme Bilgileri ile | Yargıtay CB Bilgileri ile | Yargıtay İlk Derece Bilgileri ile | TC Kimlik No Bilgisi ile
    Yargıtay Daire Bilgileri ile Dosya Sorgu

    Yargıtay Dairesi
    Esas No /
    Karar No /

    Yargıtay Dosya Sorgu Sonucu
    Toplam 1 Adet Yargıtay Dosya Bulundu.
    Yargıtay Dairesi Esas No Tebliğname Bilgileri Mahkeme Bilgileri Savcılık Bilgileri Durum
    13. Hukuk Dairesi 2010/11726 Isparta 1. Asliye Hukuk Mahkemesi 2010/48(E), 10/06/2010 tarih ve 2010/118(K) Kapalı Detay
    http://www.yargitay.gov.tr ye girip emsal karar aramadan da bu dosya numaralarınısorgulayarak bulabilirisniz şimdiden başarılar dilerim

    • MEHMET ARİF ÇIVGIN
    • 30 Ocak 2012

    T.C. YARGITAY
    13.Hukuk Dairesi

    Esas: 2010/11726
    Karar: 2011/1870
    Karar Tarihi: 10.02.2011

    Dava ve Karar: Taraflar arasındaki hakem kurulu kararına itiraz davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın reddine yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde davacı avukatınca temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi gereği konuşulup düşünüldü:

    Sonuç: Dosyadaki yazılara, kararın dayandığı delillerle yasaya uygun gerektirici sebeplere ve özellikle delillerin takdirinde bir isabetsizlik görülmemesine göre, sair temyiz itirazları yerinde görülmemesine göre yerinde olmayan bütün temyiz itirazlarının reddi ile usul ve yasaya uygun olan hükmün ONANMASINA, 10.02.2011 gününde oybirliği ile karar verildi.

    YEREL MAHKEME İLAMI

    T.C.
    ISPARTA
    1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ
    (TÜKETİCİ MAHKEMESİ SIFATIYLA)

    ESAS NO: 2010/48
    KARAR NO: 2010/118
    DAVA: Tüketicinin Hakem Kurulu Kararına İtirazı
    DAVA TARİHİ: 23/02/2010
    KARAR TARİHİ: 10/06/2010

    Mahkememizde görülmekte bulunan Tüketiciyi Koruma Kanunundan Kaynaklanan davasının yapılan açık yargılamasının sonunda,

    TALEP: Davacı vekili mahkememize verdiği dava dilekçesi ile davalının müvekkili Isparta Ziraat Bankası Şube Müdürlüğünden 22/04/2008 tarihinde 60 ay vadeli olarak %1,30 faiz oranı üzerinden kullanmış olduğu 57.000,00 TL limitli konut kredisi sözleşmesi imzaladıklarım bu kredinin davalı tarafından 25/11/2009 tarihinde Türkiye Vakıflar Bankası Eğirdir Şubesine refinansman edilerek kapatıldığını davalı kredi kullanımı esnasında alınan komisyon ekpertiz ücreti, hayat sigortası, DASK ve konut sigorta bedelleri ile kapama esnasında alınan %2 erken kapama cezasının iade edilmesi için Isparta Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına dilekçe verdiğini hakem heyeti başkanlığının 26/01/2010 tarih 22 sayılı karan ile davalının %2 erken ödeme tutarı olan 870,00 TL bedelin iadesi talebinin reddine, tüketiciden komisyon ve masraf adı altında alınan 1.710,00 TL bedelin ise davalıya iadesine karar verildiğini bu kararın haksız olduğunu, bu nedenlerle Isparta Tüketici Hakem Heyeti Kararının kaldırılmasına karar verilmesini talep ve dava etmiş delillerini bildirmiştir.

    B CEVAP: Davalı verdiği cevap dilekçesini tekrar ile açılan davanın yerinde olmadığını davanın reddine karar verilmesini istemiştir.

    C- KANITLAR: Bu dosyada kanıt olarak tarafların karşılıklı beyanları, Konut Kredi sözleşmesi, yapılandırma kararı mevcuttur.

    D- DELİLLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE GEREKÇE; Dava davacı vekili tarafından davalı hakkında açılmış olan hakem heyeti kararına itiraz davasından ibaret bulunmaktadır. Davacı davasını kanıtlayamamıştır.

    Tüm dosya kapsamı göz önüne alındığında getirtilip incelenen Ziraat Bankası Isparta Şubesine ait sabit faizli konut finansmanı kredi sözleşmesinde davacı ile davalı bankanın 22/04/2008 tarihinde sözleşme imzalayıp davacıya 60 ay vadeli aylık %1,30 faiz oranlı 57.000,00 TL limitli konut kredi kullandırıldığı konularında taraflar arasında herhangi bir uyuşmazlık söz konusu değildir. Tüm dosya kapsamı göz önüne alındığında getirtilip incelenen Isparta Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin 26/01/2010 tarihli 2009/154912-22 sayılı dosyasında davalı tarafından davacı hakkında alınan konut kredisinden kaynaklanan 1.710,00 TL masrafın iadesi için şikayette bulunduğu Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığının 26.01.2010 tarihli ve 22 sayılı kararında ise davalının ödediği 1.710,00 TL bedelin kendisine iadesine 870,00 TL bedel iadesi talebinin ise reddine karar verildiği görülmüştür.

    Dosya içerisinde bulunan taraflar arasında imzalanan konut kredisi sözleşmesinin 2. maddesinde müşterinin ödeyeceği toplam borç tutarı belirtilmiş olup dosya masrafı adı altında tüketiciden herhangi bir masraf alınacağına dair hüküm bulunmamaktadır. Davacı banka taraflar arasında imzalanan tüketici kredisi sözleşmesinden dosya masrafı adı altında herhangi bir masraf alınması yolunda hüküm bulunmadığı halde tüketiciden 1.710,00 TL dosya masrafı talep ettiği ve bu paranın tüketiciden tahsil edildiği uyuşmazlık konusu değildir. Taraflar arasındaki sözleşmede bu paranın alınmasına ilişkin herhangi bir hüküm bulunmadığına göre Isparta Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin tüketicinin talebini kabul ederek dosya masrafı adı altında alınan paranın tüketiciye iade etmesinde herhangi bir isabetsizlik bulunmamaktadır. Bu durumda tüketicinin hakem heyeti kararını icra takibine koyarak takip yapmasında da hukuka aykırı bir yönün bulunmadığından davanın reddine karar vermek gerekmiştir.

    Hüküm: Yukarıda açıklanıldığı üzere;

    1- Davanın REDDİNE,

    2- Harç alınmasına yer olmadığına,

    3- Yapılan masrafın davacı üzerinde bırakılmasına,

    Dair, davacı vekili ile davalının yüzüne karşı kararın tebliğinden itibaren 15 gün içinde Yargıtay yolu açık olmak üzere verilen kara

  4. slm hakan bey biz finanstan yüklü bir kredi cekdik.sonra faiz indirimi oldu onun için dosya masrafı oldu .şimdi biz bu parayı geri alabilirmiyiz.lütfen cevap yazın

      • Mehmet Karabıyık
      • 29 Temmuz 2013

      Bankaların konut kredisi, ihtiyaç kredisi, araç kredisi kullanan vatandaşlarımızdan, dosya masrafı, komisyon, istihbarat ücreti, ipotek tesisi, ipotek fekki, aynı bankada yapılandırma sırasında alınan ikinci refinansman veya erken kapama ücreti diye isimlendirilen masraflar, tüketici ile müzakere edilmediği, karınca duası gibi ufak harfler ile yazılmış sözleşmeyi genelde ihtiyacı kredi ihtiyacı olan tüketici okumadan imza etmesi Tüketicilerin 10 yıllık zamanaşımı süresi içinde kullandıkları krediler için bankaların almış olduğu haksız masraflar için alınan masrafın miktarına göre Tüketici Hakem heyetlerine ve sınırın üstündeki dosya masrafları için Tüketici Mahkemelerine müracaat etmeleri önemle tavsiye edilir

    • mehmet şen
    • 31 Ocak 2012

    arkadaşlar ben de akbank tan mağdur oldum 2 defa yapılandırma yaptım.bu paraları nasıl alacağız.ilk önce bankaya yazı yazıp cevabını mı bekleyeceğiz.ondan sonra da hakem heyetine müracaat edeceğimizi anladım.doğru mu aydınlatırsanız sevinirim.teşekkürler

    • fakir NÇ
    • 31 Ocak 2012

    Arkadaşlar ben de Halkbanktan kredi çekip daha sonra yapılandırdım, yapılandırma ücretini 2010 da ödedim acaba itiraz için zaman geçmiş olabilir mi? Ayrıca ben mahkemeyi açan ve kazanana avukata mail attım kararları istedim cevap alırsam inşallah buraya yazarım.

    • yasar
    • 3 Şubat 2012

    Merhaba Hakan bey ben bir bankadan konut kr edisi kullandim.faizlerin dusmesi sonucu yine ayni bankadan iki kere yapilandirma yaptim ve sonradan da erken kapama yaptim.her seferinde malumunuz olan ucretler alindi benden.simdi ben odedigim bu paralari gerri alabilecek miyim ve nasil bir yol izlemeliyim sizce.tesekkurler.

      • avcemilsaritas
      • 5 Şubat 2012

      Sayın Yaşar bey avcemilsaritas@mynet.com adresime yazın size yardımcı olabilirim

        • yusuf türe
        • 6 Şubat 2012

        merhaba.Mersinde serbest avukatlık yapmaktayım.konu ile alakalı çok mağdur var.bana da bazı müvekkilllerim bu konuda yetki verdiler ancak henüz bi yol katedemedi. öncelikle yargıtay 13. hukuk dairesinin ve ısparta tüketici mahkemesinin kararlarına ulaştım fakat bu kararlarda %2 kapama cezasının uyuşmazlık konusu olmadığı ve tüketiciye sadece komisyon ve masraf adı altında diğer kalemlerin ödenmesi gerektiği yazılı.ayrıca 06/03/2007 tarihinde yürürlüğe giren kanuna dayandırılıyor bu %2 lik erken kapama cezası.kanunu inceledim gerçekten de doğru. cemil bey sizden ricam tüketiciden alınan hangi kalemlerin bankadan geri talep edilebileceği ve de zamanaşımı sorunu olup olmadığıdır.2012 tarihli yeni hakem heyeti ve tüketici mahkemesi kararları elinizde ise bunları da bana iletebilirseniz çok sevinirim sayın meslektaşım.iyi günler iyi çalışmalar..Av. Yusuf Türe

    • ümit
    • 4 Şubat 2012

    hakan bey merhaba bende 2010 yılında konut kredisi yapılandırması yaptım benden de 1600 tl civarı erken ödeme parası alındı.geri iadesi için ne yapabilirim.mail adresime mail atarsanız sevinirim.yardımlarınız için teşekkür ederim.

  5. erken kapamaya ilişkin 2012 tarihli krar var

    • Ozan ŞAŞMAZ
    • 8 Şubat 2012

    Merhaba Hakan Bey, bende Vakıfbanktan konut kredisi kullanıyorum, iki defa yapılandırma yaptım ve toplamda 3600TL komisyon ödedim. Sizin verdiğiniz bilgilerin ışığında haksız yere alındığını düşündüğüm 3600TL yeniden yapılandırma komisyonunun iadesi için girişimde bulunmaya hazırlanıyorum. Fakat yazınızın sonunda yer alan linklerden dilekçe ve mahkeme kararı gibi linklere ulaşamadım, bu örneklere ulaşabileceğim bir yer varmı acaba?

    Bunlar da ilginizi çekebilir:
    konut kredisi dosya masrafları iadesi dilekçesi
    kredi dosya masrafı iadesi dilekçesi
    konut kredisi yapılandırma mahkeme kararı
    finansbank şikayetdosya masrafı iadesi
    konut kredisi yapılandırma ücreti iadesi
    kredi dosya masrafı iadesi
    finansbank hesap işletim ücreti iadesi
    kredi yapılandırma geri ödeme
    konut kredisi yapılandırma ücreti

    Duyarlılığınız için çok teşekkür ederim, iyi çalışmalar.
    Ozan ŞAŞMAZ

    • mesut
    • 8 Şubat 2012

    bankaya erken kapatma cezası ücretini almak için nasıl dilekçe yazıcaz.
    avcemilsarıtas

    • mualla üzel
    • 9 Şubat 2012

    Merhaba Hakan bey.Öncelikle bizleri aydınlattığınız için teşekkür ederim.Bende Garanti Bankası’ndan konut kredisi kullanıyorum.İki defa yapılandırma yaptım ve toplamda 5000 TL’ye yakın erken ödeme komisyonu adı altında para ödedim.Bankaların benden haksız yere aldığı bu ücretlerin iadesi için uğraşıcağım.Fakat yazınızın sonunda yer alan linklerden dilekçe örneklerine ulaşamadım.Sizden ricam mial adresime bununla ilgili linkleri gönderebilir misiniz?

    • gfds kshdfgsdu
    • 11 Şubat 2012

    Hakan Engin :
    Sayın Güvenç Başaran;
    İlk aşamada ödediğiniz 2240 TL kredi başlangıcındaki dosya masrafları anladığım kadarıyla. Bunlarla ilgili birşey yapılamaz herhalde.
    Yeniden yapılandırma sırasında ödediğiniz 720 TL’nin içeriğinde hangi kalemler var? Bir bankadan başka bir bankaya geçtiyseniz muhtemelen ipotek fek ücreti almışlardır ve en azından bunu geri alabilirsiniz.
    Ancak anladığım kadarıyla aynı banka içinde yapılandırma yaptınız. Dolayısıyla fek ücreti söz konusu değildir.

    • Nedim YILMAZ
    • 13 Şubat 2012

    Merhabalar,
    Benimde problemim diğer arkadaşlar gibi yeniden yapılandırma da alınan ücret. Akbanktan 2007 yılında konut kredisi aldım, 2009 da faiz oranları düşünce aynı bankadan yeniden yapılandırma yaptım. Ödemiş olduğum ücreti geri alabilmem için gerekli olan dilekçe örneğini gönderirseniz sevinirim. ayrıca müracat sırasını ( ilk önce bankayamı, hakem heyetine mi yoksa tüketici mahkemesine mi? müracat etmeliyim)ve dilekçeye eklenecek ekleri (yargıtay kararı v.b.)belirten bir yol haritası gösterirseniz sevinirim….
    saygılarımla…

    • ÇİĞDEM KÜÇÜK
    • 14 Şubat 2012

    2007 yılında fınansbanktan 49000 konut kredısı kullandım. faızler düsünce yapılandırma yaotım benden 1150 ytl aldılar bunu nasıl gerı alabılırım.bankaya sordun cvp vermedıler.bu konu ılgılı alacagınız yok dedıler bunun ılgılı bana yardımcı olurmusunuz … nereye basvurmam lazım tesekkürler

    • Aykut ÇELİK
    • 15 Şubat 2012

    Arkadaşlar benimde bir sıkıntım var yol göstermenizi rica ediyorum.

    ben ziraat bankasından 40 bin lira kredi çektim çok yüksek faizle çektiğim için vakıfbanka aktardım.Ziraat bankası erken kapattığım için benden %2 oranında yani 900 lira para aldı.Ayrıca fek kağıdı için de 84 lira aldı.
    Vakıfbanka aktardıktan 1 yıl sonra yeniden yapılandırdım ve bende bu yapılanma için %3 para aldılar buda yaklalık 1050 lira idi.benim elimde bu 1050 liranın dekontu yok.bana o zaman git bankoya bu parayı yatır gel düzenlemen hazır dendi.yatırdım dekontu onlara verdim yeni düzenlenmiş haline imza attırdılar tamam dediler.

    ben bu fek için alınan 84 lirayı alabilir miyim.
    vakıfbanktan bu 1050 lirayı almak için nasıl bir yol izlemem gerek.yardımlarınız çok acil bekliyorum.teşekürler şimdiden.

      • Peri Sel
      • 23 Şubat 2012

      Parayı yatırırken mutlaka adınızı veya TC kimlik numaranızı sormuşlardır. (Hatta ödeme yaptığınızı kamera kayıtlarından bile tespit edildiğini duymuştum.) Dekontun o şekilde tarafınıza verilmesini sağlayabilirsiniz.

    • serkan yıldırım3348
    • 16 Şubat 2012

    merhabalar ben ing banktan 15,06,2007 tarihinde 50.000tl konut kredeisi kullandım.1850tl dosya masrafı kesildi,1.55 faiz oranıyla 144 ay üzerinden krediyi almıştım. 11 ay ödedikten sonra 3000 tl ara ödeme yaparak vadenin kısaltılmasını talaep ettim 4 yıl vade indirimi yaptırdım 869 tl olan ilk ödemem yapılandırma sonrası vade kısaldığı için 980 tl oldu. bu yapılandırma esnasında banka kalan ana para üzerinden %2 komisyon kesti 940 tl . daha sonra faiz oranlarının düşmesi ile kredimi yeniden yapılandırmak istedim 1.55 olan faiz oranını 1.22 ye indirdiler fakat burda yine yapılandırma yaparken % 2 komisyon kesintisi yaptılar 780 tl üzerinden 18 ay geçti Faiz oranları iyice düştüğünden 1.22 olan faiz oranımı güncelleyerek yeniden bir yapılandırmaya gittim ve bu defa faiz oranım 0.95 e düştü ve yine % 2 komisyon olarak 640 tl yapılandırma ücretleri ödedim en son olarak 14.10.2012 tarihinde kredimi arabamı satarak kapatma kararı aldım ve yine bu defa kredi kapatma faizi olarak %2 ceza ile 600 tl ve yanında ipotek FEK ÜCRETİ OLAN 350 tl gibi bi tutar ödedim borcumu kapattım. şimdi bana yardımcı olmanızı istediğim konu şu; kredimi kapatalı 5.aya giriyorum ödemiş olduğum bu kadar % 2 komisyonları ve ipotek FEK ücretini geri iade olarak benimde alma hakkım VARMI — YOKMU ??? cevaplarsanız sevinirim :)))

    • eraynas
    • 17 Şubat 2012

    Hakan Bey, Merhabalar.

    Verdiğiniz yararlı bilgiler doğrultusunda iş bankasından kullanmış olduğum ev kredisinden alınan dosya masrafı ve kredi yapılandırma da yapmıştık bu ücretler adı altında alınan ücretlerin geri iadesini talep edicem nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olursanız kısa bir özet halinde sevinirim.

    • Ahmet GÜNLÜ
    • 19 Şubat 2012

    Hakan Bey, sitede yazılanlar ve yorumlar banada umut verdi. Banka ile görüşmeyi düşünüyorum. Ev kredisi yapılandırma ücreti olarak 2000 lira yatırdığıma dair makbuzum ve yapılandırmayla ilgili evraklarım mevcut. Bende aylık ekstreler vs. aylık ödemem gerektiğini bildiğim taksit tutarı dışında hep eksideyim. Umarım iyi sonuç alırım. Dediğiniz gibi parasını alabilenler sustuğu için bizlere örnek olabilecek insanlar az. Eğer parayı alırsam ilk önce sizin sitenize yazacağım. Ben finansbanktan daha zengin değilim muhakkak. BBDK KMSF vs. ile alınan paraların ne olduğunu hiç anlamadım. Sorduğumda da standart bir ücret diyorlar.

    • Nedim YILMAZ
    • 20 Şubat 2012

    Şu yazılanlara cevap verecek, yardımcı olacak bir kişi yok mu?

    • sab
    • 21 Şubat 2012

    arkadaslar bende banka kartı var hesap işletim ücretine ititaraz ettım banka benı mahkemeye vermıs sonuc ne olur thh lehıme sonuc vermıstı ama banka mahkemeye vermıs thh yetkısız demıs ne olcak sımdı

    • Nedim YILMAZ
    • 21 Şubat 2012

    Bu sitede yazılanlardan sonra kredi çekmiş olduğum şubeye yeniden yapılandırmada ödemiş olduğum komisyonun geri iadesi için dilekçe yazdım. Dilekçemde Yargıtay ve Yerel Mahkemenin geri ödenmesi hakkında ki kararları olduğunu yazdım. fakat gelen cevap “Kredi kullanımı aşamasında Şubelerimizce dosya masrafı ve diğer tüm ücretler ile ilgili bilgilendirme yapılmakta olup tarafınızdan alınan onay ile kredi kullanımı gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle iade talebinize olumlu yanıt verilememektedir ” denilmekte. sanki onay vermesem krediyi vereceklerde… şimdi ne yapmalıyım .15 şubat’ta yazı yazdım fakat hiç kimse yol göstermedi… ?
    Yardımcı olacak kimse yok mu?

  6. Sayın Nedim Yılmaz,

    Bankadan gelen yazıyla birlikte ödeme yaptığınıza dair makbuzları da ekleyerek bulunduğunuz yerdeki Tüketici Hakem Heyetine dilekçe yazın.
    En geç 3 ay içinde karar vereceklerdir.
    Kolay gelsin

      • Nedim YILMAZ
      • 25 Şubat 2012

      Tüketici Hakem Heyetine gittim. Bana 1.161.00 TL ye kadar(benim 1.584,ooTL) olan tutarlarda yetkili olduklarını, Tüketci Mahkemesine dava açmam gerektiğini söylediler. İl içinde ve İl dışında bazı avukatlarla görüşerek durumumu bildirdim. ikiside bana biraz daha beklemem konusunda tavsiyesinde bulundular. Nedenine gelince Yargıtay’ın ve Bazı Yerel Tüketici Mahkemelerin farklı karar vermelerini söylediler.Bir Hakem Heyeti tüketiciyi haklı bulup parayı bankaya ödetirken, Banka bir üst mahkemeye itiraz ediyormuş. Bu kezde banka krediyi kullanandan, hem aldığı parayı,ayrıca avukat ve mahkeme masraflarını ödetiyorlarmış…
      Örneğin, Kredi kartı üye aidatını bir arkadaş Hakem Heyeti kararıyla gerialdı, fakat Mahkeme kararıyla tekrar geri ödemesi.

    • Rafet Gezer
    • 23 Şubat 2012

    Hakan bey HSC den 80.000 20 yıllık kredi kullandım. Tabi bir dünya masraf kesildi. 5 yıl sonra Finansbanktan yapılandırdım buradanda masraf kesilditab. Şu anda bitmesine üç taksit kaldı. Bu arada geçen yıl Finansbanktan birde otomobil kredisi kullandım. Ondanda masraf kesildi tabi. Onu 2011 de bitirdim. Bunlardan ne alabilirim bilmiyorum ancak ne öneririsiniz.Ona göre davranacağım. Teşekkürler.

    • hasan kara
    • 25 Şubat 2012

    Hakan bey bende dava açacağım fakat ankara 7. tüketici mahkemesinin ve yargıtayın onama kararını araştırdım hiç bir yerde yok karar tam metinlerini nereden bulacağız? bulan varsa bana mail atarsanız sevinirim… hasan_huseyinkara@hotmail.com

    • Mahmut Ali SAELVİ
    • 29 Şubat 2012

    Hakan bey sizi yürekten tebrik ederim. Ben Tüketici Hakları Derneği Silifke Şube Başkanıyım. Başarılarınızın devamını dilerim.

    • gulden
    • 29 Şubat 2012

    Merhabalar,
    Benimde problemim diğer arkadaşlar gibi yeniden yapılandırma da alınan ücret. FinansBank’tan 2009 yılında konut kredisi aldım, 2011 da faiz oranları düşünce aynı bankadan yeniden yapılandırma yaptım. Ödemiş olduğum dosya mastafını,eksper parasını ve yenıden yapılandırma ıcın verdıgım ücreti geri alabilmem için gerekli olan dilekçe örneğini gönderirseniz sevinirim. ayrıca müracat sırasını ve dilekçeye eklenecek ekleri (yargıtay kararı v.b.)belirten bir yol haritası gösterirseniz sevinirim….
    tesekkur ederım

  7. bende yapılandırma yaptım benden 2500 tl dosya masrafı aldı fınansbank bana bi dilekce örnegi gönderirmisiniz şimdiden teşekkurler

    • mehmet ali
    • 1 Mart 2012

    hakan bey bende 2010 yılında finansbamktan kredi çektim 2000 tl dosya masrafı aldılar bu ücreti geri alabilmem için yardımcı olur bir dilekçe örneği gönderirseniz sevinirim teşekkürler.

    • Turan Vuran
    • 2 Mart 2012

    Merhaba Hakan Bey

    Erken kapama komisyonuyla ilgili yasal bir dayanak bulamadım.Elinizde varsa lütfen paylaşırmısınız.

    • zeliha
    • 2 Mart 2012

    merhabalar,
    bende 2010 yılı mart ayında teb bankasından 50.000 tl konut kredisi çektim 500 TL Kredi tesbit ücreti tahsili, 400 TL Ekspertiz ücreti, 200 TL İpotek İnceleme ve Tesis Ücreti tutarı ve 380 tl Poliçe Prim Tahsilatı adı altında toplam 1480 tl dosya masrefı kestiler en az 20 defa istememe rağmen sözleşme örneğini geçiştirerek vermediler, 3 ayda bir 20 tl civarında hesap işletim ücreti ve bilgilendirme mektupu parası aldılar şu durumda bu masraflardan hangileri için geri ödeme isteğinde bulunabilirim, muhtemelen sözleşmeden bunları bildiğim yazılıdır ve bunu imzalamışımdır bu durumda banka bilgim olduğunu savunacaktır dava açıldığında lehime sonuçlanır mı, dava aleyhime sonuçlanırsa birde dava masrafı ödemek zorunda kalır mıyım?

    • GÜLŞAH ÇINAR
    • 5 Mart 2012

    Merhabalar,
    Bizde finansbanktan kredi çektik 2 kere yapılandırma yaptık bunun haricinde 3 ayda bir hiü. alıyorlar,Kredi çekerken dosya masrafı da ödedik.Yalnız bu ödediğimiz belgelerin hiç biri elimizde mevcut değil.Şimdi ben bu iadelerim için ne yapmalıyım.En kısa sürede yardımcı olursanız çok sevinirim
    Şimdiden teşekkürler.

    • mehmet ortahisar
    • 5 Mart 2012

    merhaba bende finansbank tan 2009 yılında ev kredisi çektim %90 kredi çektim 90000 tl dosya masrafı olarak bende 5600 tl aldılar dask ve ev sigortası yaptılar 8 ay sonra refinansman yaptırdım 850 tl daha aldılar 3 ay da birde hesap işletim ücreti alıyorlar yapılan dask ve ev sigortası tamamen yanlış adres belirtmişler 2 yıl yanlış adrese sigorta ödemişim çünkü bu yıla kadar sigorta poliçesini almamıştım bu yıl başka bir sigorta kurumuna yaptırdım sigorta şirketi bankanın yaptığı sigortanın sigorta var mış gibi göstermek için yapmışlar teminatları çok düşük bankanın yaptığı teminantlarda sigorta yaparsak 80tl tutar dedi bende hırsızlık ve bazı teminatları yükselterek yeni sigorta yaptırdım buğun bankaya gittim bankacı paramı geri almak için yasal yollara başvuracağımı söyledim bana aynen şöyle dedi sizden alınan para burda çalışanların sizin için uğraştıkları işcilik parasıdır ,çok tedirgin oldu keşke bizden kredi almasaydınız dedi şimdi para mı geri almak istiyorum neler yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim

    • yahya
    • 8 Mart 2012

    arkadaşlar sessiz kalmayın hakkınızı arayın ben iki bankadanda yıllık aidatları geri aldım şimdide cektim kıredinin dosya masrafını kazandım sözleşmemde yer aldıgı halde toplu hareketler kazandırır herkezi uyaralım bilinclelim

      • fatma başpınar
      • 14 Mart 2012

      Merhaba Yahya bey; dosya masrafının iadesi için dilekçe örneğini ve kazandığınız davanın karar örneğini email adresime gönderirseniz sevinirim. Teşekkürler

      • İsmail
      • 17 Mayıs 2012

      Merhaba Yahya bey. Ben 2009 yılı Eylül ayında konut kredisi kullandım. Konut kredisi kullanırken tam açıklama yapmadan 1000 TL dosya masrafı kesti Akbank. 2012 yılı Ocak ayında Tüketici haklarına başvurdum. Tüketici hakları lehime karar verdi. Fakat Akbank Tüketici Mahkemesin başvurdu ve tüketici mahkemesi benden 2 hafta içerisinde savunma istiyor. Akbank itirazında sözleşmede dosya masrafının olduğunu ve bunu müzakere ettiğimizi yazmış fakat böyle birşey olmadı. Sizin gerekçelerinizi ve mahkemenin vermiş olduğu kararı benimle paylaşabilir misiniz? Zamanım az kaldı. Bana yardımcı olursanız sevinirim. İyi Akşamlar. Ayrıca telefonda görüşmemiz mümkün mü? Yardımcı olursanız sevinirim.

    • yeliz oba
    • 12 Mart 2012

    ben 2008 yılında ıng banktan 16 milyar konut kredi aldım ama elime 13.5 milyar verdiler işlem vs kesmişler 36 taksit tutarında çekmiştim en az 1sene öncesinde kapattım ve bir zannedersem 500tl tutarında indirim gördüm 300 ipotek parası ödedim bunları nasıl alabilirim tesekkür ederim saygılar

    • mehmet küçük
    • 14 Mart 2012

    Arkadaşlar bende 2007 de finansbanktan konut kredisi kullandım. 2009 da faizler düşünce bankaların tümünü araştırdım ve vakıfbanka transfer ettim. yani finansbanka erken kapatma cezasını ödeyerek borcumu kafattım. 2010 yılındada faizler dahada düşünce vakıfbanktaki krediyi yüzde ikilik cezayı ödeyerek yeniden yapılandırdım. Neticede her iki bankada erken kapatma ve yapılandırmada bu cezayı 2 defa odedim
    Bahse konu bu paraları geri alabilirmiyim, zaman aşımı olmuşmudur. biri 2009, diğeri 2010 yılında.

    • hasan ünlü
    • 15 Mart 2012

    Arkaşlar bende 2010 yılında yapı kredi bankasından konutkredisi kullandım.10 yıllık 57000 tl 094den 9 ay sonra faizlerin düşmesinden dolayı yapılandırmak için bankayla irtibata geçtim ve080 le yapılandırıldı. benden dosya parası 500 tl istenildi ve üzerimde nakıt olmadığı için bana750 tl bireysel kredi verdiler.36 aya bölünmüş olup toplam olarak 900 tl ödeyeceğim.ve halen ödemeye devam ediyorum.bugün bankayla görüşdüm tükedici heyetinden dosya ve yapılandırma altında alınan parası iadesinin gerekdiğini söyledim.eger bunun bir anlaşma yolu gidelim dedim. banka yetgilisi bunun mümkün olmadığının. ve benim yapılandırmada ben para alınmamış. ben bireysel kredi kullanmışım. dosya parasınıda dogal olarak haklarının oldugunu savunuyor.ve tükedici mahkemesine şikayet edebilirsin dedi.

    • Mesut ÖZC AN
    • 18 Mart 2012

    Arkadaşlar Merhaba, Bende Finansbank Ankara Dikmen Şubesinden 35.000 tl kredi çektim ve şuan ödüyorum.banka her üç ayda bir benden 21 tl hesap işletim ücreti cekeceğini söylemeden hesabımdan çekmeye başladı.Şuan 5 aydır kredi ödüyorum. Daha bir defa 21 tl hesap işletim ücreti kesti.Bende bankaya bu paranın haksız olduğunu ve geri iade edilmesini istediğim bir dilekçe ile başvurdum.Kesinlikle olmaz yaptığımız uygulama doğru ve bu parayı vermeniz gereklidir diye bir cevap geldi.Bende bunun üzerine etimesgut ilçe tüketici hakem heyetine başvurarak itiraz ettim. Dün elime karar ulaştı ve hakem heyeti beni haklı bularak kesilen paranın iadesine karar verdi.Çok mutluyum haksız olan bir parayı vermekten kurtuldum.Herkese tavsiye ederim özellikle Finansbank mağdurlarına kesinlikle itiraz edin ve hakkınızı arayın.
    Saygılarımla

  8. ben de son 3 ayımı finansbanka ödediğim kredi kartı ücretlerinin nereye gittiğini araştırmakla geçirdim. her ay ödememe rağmen bir türlü ana parada eksilme olmadı faizler yüklenmeye başladı harcama bile yapmadığım halde limit aşımı gösterildi.farkettimki aylık yaklaşık 200-300 lira gibi bi ücret kayboluyor.aradığımda dönem içi hareketlerdir deyip geçiştiriyorlar.ama ne için ücret alındığını kimse açıklayamıyor.kapatmak için çabalıyorum şu an ama hakkımı da bırakmak istemiyorum.ben anlamıyorum pek söylediğiniz yere başvurursam onlar araştırıp eksikleri bulabilirlermi?

    • ümmü Bozkurt
    • 20 Mart 2012

    Bende 2010 yılında İşbankasından konut kredisi çektim,1.000.lira dosya masrafı ödedim,daha sonra 2011 yılında faizler düşünce 2.000 lira ceza ödeyip,erken kapama yaptım,konut kredimi vakıfbanka aktardım,İş Bankasından dosya masrafı ile erken kapama cezasını almak istiyorum bunlarla ilgili dilekçe örneklerini mail olarak atarsanız çok sevinirim.saygılarımla…

    • Mesut ÖZCAN
    • 20 Mart 2012

    Fatma hanım, öncelikle size tavsiyem finansbanktaki hesabınıza internetten bakma imkanı bulun.bunu size banka internet bankacılığını kullandırmakla çözebilirsiniz.internet bankacılığını kullanırsanız oradan hesabınızdan kesilen her kuruşun akibetini görebilirsiniz.bankanıza başvurun ve internet bankacılığını kullanmak istediğinizi söyleyin böylece hesabınızı takip edebilirsiniz.

    • Mesut ÖZC AN
    • 24 Mart 2012

    Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba,
    Finansbank konusu ile ilgili hesap ücreti, hesap işletim ücreti vb.adlar altında finansbank tarafından alınan ücretlere karşı mutlaka Tüketici hakem heyetlerine başvurarak hakkınızı arayın. Elinizde örnek karar olmasına veya daha önce kazanılmış bir karara ihtiyacınız yok. Googleye tüketici mahkeme heyeti dilekçesi yazın bir sürü örnek çıkıyor karşınıza üstelik kazanılan mahkeme kararlarınıda yayınlıyor kazananlar. Eğer böyle bir konuda mağdur iseniz mutlaka Finansbank a karşı hakkınızı arayın. Ben daha bir hafta önce Ankara Etimesgut Tüketici hakem heyetinden lehime bir karar aldım ve çok sevindim.Hakem heyetleri kararları yaklaşık 2 veya 3 ay içinde çıkıyor.Herkes bir an önce başvursun bence.

    Kullanılan konut kredisi ile ilgili olarakda ilk kredi çekerken ve daha sonra yapılandırma yaparken verilen masraflarla ilgili olarak Ankara 7. tüketici mahkemesi, Isparta 1. asliye hukuk mahkemesi (tüketici mahkemesi sıfatıyla), Kastamonu Abana ilçesinde bir asliye hukuk mahkemesi ve son olarak Konya ilinde bir mahkeme tüketici lehine karar vererek, kredi çekilirken alınan masraflar ve daha sonra yapılandırma esnasında kesilen yüzde 2 ceza ile ilgili tüketici lehine kararlar verdi.
    Bu kararlara googleye isimlerini yazarak çok rahat ulaşabiliyorsunuz birçok sitede örnek karar olarak atıldı ve başvuru şekli anlatıldı.Size düşen birazcık internette gezmeniz.Kimsenin yardımına bile ihtiyacınız olmayacak bence.
    İnşaallah bütün kararlarınız lehinize çıkar.
    Saygılarımla.

    • sezgin mecnun
    • 24 Mart 2012

    Ben ing banktan geçen sene kredi çekmiştim. DOSYA MASRAFI olarak 1250, EKSPERTİZ ÜCRETİ olarak 500 lira, SİGORTA PRİMİ olarak 191 lira kesti. Şimdi önce bankaya dilekçe vererek mi başlayacak süreç yoksa direk tüketici hakem heyetine mi gideyim.

    • Mesut ÖZC AN
    • 26 Mart 2012

    Sezgin Bey, ilçe tüketici hakem heyetleri 1160 tl ye kadar olan miktarlara bakıyorlar. il hakem heyetleri ise 3000 tl ye kadar olan miktarlara bakıyorlar ama kredilerle ilgili olarak özellikle konut kredileri ile ilgili tüketici hakem heyetlerinin vermiş olduğu kararlar tüketici lehine çıkmakla birlikte tüketici mahkemesine sevk edebiliyorlar. sizin miktar 1890-1900 tl civarlarında imiş.bence önce bankaya bir dilekçe yazarak sizden kesilen bu paranın tekrar iadesini isteyin.
    Banka size bir ay içinde cevap verecektir ve eminim olumsuz şekilde olacaktır bu cevap.sizde bu olumsuz cevapla ilinizde tüketici mahkemesi varsa oraya yoksa tüketici mahkemesi görevini gören asliye hukuk mahkemelerine giderek davanızı açacaksınız.
    iyi günler

  9. ben 4 ay önce teb den konut kerdisi42000 tl geri dönşümü 77000 tl 1.14 faizle cektim benden dosyamarafı alındı bende şu dosya masrafını nasıl alabilirim bana yardımcı olursanız cok memnun olurum

    • Cihat Karakediler
    • 12 Nisan 2012

    Merhaba,
    Acaba, bireysel krediler içinde bu başvuruyu yaparak geri alma şansımız var mıdır ?

      • duran çinar
      • 13 Nisan 2012

      Ramazan :Hakan bey :Size müjdeli bir haberim var Y T H H nin 3290/12/,07,2011 tarihinde verdiği bir kararla finansbank tan son alacağimıda kuruşuna kadar aldım Darısı diğer madur arkadaşlara

    • gamze
    • 13 Nisan 2012

    mrb BN 2010 YILINDA 7.000 TL KREDİ CEKTIM DOSYA MASRAFI OLARAK 175 TL KOYMUSLAR BUNA ITIRAZIM OLABILIRMI EMAIL ADRESIME CVB YAZABILIRMISINIZ TESEKURLER.

    • mustafa
    • 13 Nisan 2012

    selam ben 9900 kıredi çektim 800 tl kesinti oldu bunu geri nasıl alırır de taylı bilgi verirmisiniz cevabınızı bekliyorum

    • ismail türkmen
    • 17 Nisan 2012

    mrb 2010 yılında 3350 tl kredi cektim ve 330 tl fln dosya masrafı ödedim ancak bu dosya masrafını ben cekmiş oldugum kredinin içinden ödedim tekrar ödemiş oldugum 330 tl dosya masrafını tekrar alabilirmiyim ewetse nasıl alabilirim yardımcı olursanız lütfen email adresime dönüş yaparsanız sevinirim

  10. Sayın kredizede okuyucularım;
    Bu yazıya gösterilen büyük ilgi şunu gösteriyor ki, ülkemizde benim yaşadığım sorunlara benzeyen/benzemeyen birçok problemle karşılaşıyoruz. Bunların çözümüyle ilgili herkes birşeyler yapma peşinde. Ancak nereden başlayacağını bilememekte.
    Bu yorum formu vasıtasıyla veya e-posta adresi vasıtasıyla bana sayısız sorular geliyor, ve bunlara ne yazık ki cevap yazamıyorum.
    Yukarıdaki yazı da aslında sorulan tüm soruların yanıtı mevcut. Neyi nasıl yaptığımı ayrıntılarıyla yazdım.

    Özetle;
    İade talebinde bulunacağınız ödemelerle ilgili önce bankanıza yazılı olarak başvurun. Cevabı bekleyin. Cevap olumsuz geldiğinde,
    Sizin bankaya yazdığınız başvuru yazınızı, gelen cevabı da ekleyip, Hakem Heyetine başvurun.
    Bu şikayet/başvuru için öyle standart bir form-dilekçe yoktur.
    Derdinizi/probleminizi, dilekçe formatına uydurup, konuşma diliyle bile yazmanız yeterli olacaktır. Yani, sana bana anlatır gibi sorunu yazın. Sonra bu yazdığınızı bir başkasına okutun ve bu yazıdan ne anladığını sorun. Yazıyı okuyan kişi, sorunu anladıysa, sizin düşündüklerinizi söylüyorsa dilekçeniz olmuş demektir.
    Bu dilekçenize, bahsettiğiniz masraflarla ilgili elinizde ne varsa, hangi belge mevcutsa onları da ekleyin.
    Sonuç itibariyle, Hakem Heyetine, baknaya yazdığınzı talep yazınızı ve onlardan gelen cevabı, derdinizi anlattığınız dilekçenizi ve bu dilekçedeki durumları gösteren, belgeleyen evrakları toparlayıp başvurunuzu yapın.

    Derdinizi doğru anlatıp, evraklarınızla hepsini doğru desteklediyseniz sonuç yüksek ihtimalle olumlu olacaktır.
    Tabii, şunu da unutmayalım. Zaman geçiyor ve kanunlar değişiyor, aynı şekilde sözleşme metinleri de değişiyor. Bankalar değişen kanunları sözleşmelere ekliyorlar. Veya o ana kadar kendi aleyhlerine çıkan sonuçlardan ders alıp bunlarla ilgili maddeleri sözleşmeye ekliyorlar. Bu durumda çoğunlukla vatandaşın eli kolu bağlanabiliyor.
    En baştan imza attığımız sözleşme maddelerien dikkat edelim.

    • Umit
    • 19 Nisan 2012

    Hakan bey busizin kazanmis oldunuz davada bireysel kerdilerdekidosyamasrafiadesine emsal teskil ediyormu acababilginiz varsa bana donermisiniz benim on ik adet bireysel kredim varda onlarin dosya masraflarini iade alabilirmiyim merak ediyorum

    • hikmet mete
    • 23 Nisan 2012

    hakan bey merhabalar.
    ben çeşitli bankalardan 5 yada 6 defa yüklü miktarlarda bireysel kredi kullandım bu kredilerin dosya masraflarını nasıl alabilirim ne yapmam gerekiyor.

    • deniz çalışkan
    • 26 Nisan 2012

    Merhaba Hakan bey,

    Bende Finansbank’tan 2008 yılı mart ayında 120 ay vadeli konut kredisi çektim ve hala ödemekteyim.
    konut kredisi çekerken dosya masrafı ödedim ve 2009 yılında yeniden yapılandırdım ve benden erken ödeme adı altında ücret alındı ve 2010 yılında tekrar faizler düştü ve tekrar ücret alındı ayrıca 3 ayda bir hesap işletim ücreti ve ekstre istediğimde her ekstre için benden 4 tl para istiyorlar.

    bankaya 17.04.2012 tarihinde ihtarname göndersim ve büyük ihtimal ile de red cevabı gelecektir.
    mahkemeye vermeyi düşünüyorum ama haksız çıkmak istemiyorum nelere dikkat etmem gerekiyor dosya masraflarımı ve yeniden yapılandırma ücretlerini alabilirmiyim yardımcı olurmusunuz ?

    • serdar koçlu
    • 26 Nisan 2012

    merhaba hakan bey ben finas banktan 2008 yılında konut kredisi çekmiştim benden ilk başta 2bintl masraf alınmıştı sonra yapılandırma yaptıgımda ise 2400 tl gibiü ücret aldılar ne yapmam gerektiğini söylerseniz çok sevinirim ve ücreti alabilirmiyim teşekkürler

    • mustafa yılmaz
    • 10 Mayıs 2012

    arkadaşlar bende finasbank ve bazı bankalardan tüketici ihtiyaç kredisi kullandım daha sonra 7 tane dosyayı ankara mamak t.h.h ye verdim 2 tane finansbank 1 tane vakıfbank olmak üzere 3
    adet ihtiyaç kredisi dosya masrafı iade kararı lehime sonuçlandı bankalar ankara 3. ve 4. tüketici mahkemesine karar iptali ile ilgili dava açtılar bütün gün adliyede araştırma yaptım,konut kredileri ile ilgili alınan dosya masraflarının iadesi ile ilgili tüketici lehine ankara 7. tüketici mahkeme kararı mevcut kredi kullanan vatandaş hakem heyetine müracaat etmiş burada kazanmış,ziraat bankası tüketiciyi mahkemeye vermiş mahkeme vatandaşı haklı bulup bankaya öde demiş fakat benim ihtiyaç kredisi ile ilgili bir karar bulamadım hakem heyeti beni haklı buldu fakat mahkeme ne olur bilemem birde banka bana dava açtığı için savunma dilekçesi ve delil sunmam lazımmış bunla ilgili bilgisi olan arkadaş var ise lütfen benle paylaşsın tel:05556277732 mail:musti340657@hotmail.com

    • hilmi çelik
    • 11 Mayıs 2012

    slm ben 2008 tarihinde,aylık 1,58 faizle araç kredisi kullandım,toplam kullandığım miktar 160.000 tl dir. aylık ödeme tutarı 4,792,86 tl toplam 11 taksit ödedim.daha sonra ben bu krediyi kapatmak istedim toplam 154,374 tl ödemem gerektiğini söylediler bende kuzu kuzu bu rakamı ödedim. fakat bu saate kadar hiç bir işlem yapmadım. ne yapmam lazım? bununla ilgili emsal kararlar varmıdır,kime başvuru yapmam lazım

    • Göktuğ UMUT
    • 17 Mayıs 2012

    Türk Ekonomi Bankası TEB +++++ şubesi
    Ankara
    10 Mayıs 2012

    Tarafıma, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun genel hükümleri ile aynı kanunun 10/d maddesine muhalefet ettiği ve sözleşme kurallarına aykırı DASK sigortası dışında sigorta belgeleri bankanız tarafından düzenlenmiştir.

    Bu konu ile ilgili mağduriyetimi bildirerek, şimdiye kadar kerhen ve haberim olmadan Türk Ekonomi Bankası TEB tarafından haksız bir şekilde ve bana bildirmeden DASK sigortası haricinde çeşitli sigorta başlığı altında ve Türk Ekonomi Bankası TEB münhasıran kerhen ve zorla alınan sigorta bedellerinin tarafıma faiziyle geri iade edilmesini talep eder aksi takdirde bankanız hakkında yasaların uygun gördüğü tüm yasal haklarımı kullanacağımı bildiririm.

    isim

    Adres:

    Ek:

    Çankaya Kaymakamlığı Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyetine
    Ankara
    10 Mayıs 2012

    ++++++ Bankası ++++++ şubesinden almış olduğum konut kredisi karşılığında, TEB bankası haksız bir şekilde ve bana bildirmeden DASK sigortası haricinde çeşitli sigorta başlığı altında ve ++++++ Bankası münhasıran kerhen ve zorla sigorta yapmaktadır.

    Tarafıma, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun genel hükümleri ile aynı kanunun 10/d maddesine muhalefet ettiği ve sözleşme kurallarına aykırı sigorta belgesi düzenlemişlerdir.

    Bu sebeple, haberim olmadan banka nezdinde ki hesabımda bulunan parama otomatik olarak el koymaktadır.

    Bu konu ile ilgili mağduriyetimi bildirerek, şimdiye kadar kerhen ve haberim olmadan haksız yere sigorta için benden alınan paranın tarafıma faiziyle geri iade edilmesini, ayrıca bu banka hakkında gerekli resmi işlemlerin yapılmasını saygılarımla arz ederim.

    isim

    Adres

    Ek:

    • Hakan
    • 22 Mayıs 2012

    Merhaba Arkadaşlar okudugum kadarıyla herkesin krediyle başı dertte :) evet bende şuan TEB Bankasından Konut Kredisi Almak Üzereyim Bana Tavsiyede Bulunacak Arkadaşlara Simdiden Teşekkürler ….

    • Hasan
    • 30 Haziran 2012

    Arkadaşlar merhaba,
    Size bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.

    Bankanın biri (Garanti) ile hesap işletim ücreti konusunda sorunum var. Bankaya yazı gönderdim olumsuz cevap geldi. Banka soruna olumsuz yaklaştı. Miktar 150 lira. Tüketici Sorunları Mahkemesine vereceğim. Banka beni ciddi anlamda bunalıma sokuyor. (Buraya kadar sorum yok )

    Bu işlerle uğraşırken, aynı banka maaş hesabımdan, tanımadığım birinin Sigorta Primini SEHVEN benden tahsil etmiştir. Yazılı olarak itiraz ettim, 3 gün içinde hatalarını anladılar ve parayı iade ettiler. (Tahsilat ve İade dekontları bendedir.)

    Yaptığım inceleme sonucunda bana gayri resmi olarak verilen bilgiye göre, Garanti Bankası teknolojileri tarafından manuel olarak, hesap numarasında bir rakam hatası yapılarak, kendisini tanımadığım ve ismi bende saklı bir şahsın borcu benim maaş hesabımdan tahsil edilmiştir.

    Konu hakkında ilgili bankanın şikâyet hattına iletişim formu doldurarak açıklama istedim, ancak bu güne kadar resmi bir açıklama yapılmadı ve herhangi bir bilgi verilmedi….

    SORU: İlgili bankaya sehven yapılan hata nedeniyle ne yapabilirim? Paramı iade etti. Manevi tazminat davası açabilirmiyim ? Bilgilerinize ihtiyacım var . Teşekkür ederim

    • hasan hüseyin tali
    • 8 Temmuz 2012

    bende Finansbanktan 2007 yılında kullandığım konut kredisinden hiç bilgim olmadığı ve de haberim de olmadığı halde ^^hesap İşletim Ücreti^^ almışlar 1.5 yıl sonra taksit ödemeye gittiğimde 10.00 tl daha istediler nedir diye sorduğumda hesap işletim ücreti dediler.
    Meğer o zamana kadar hesabımda bulunan paradan çekmişler, para bitince benden istediler böylelikle öğrendim.
    sonrasında bütün yapılan işlemlerin dökümünü aldım ve tüketici hakları mahkemesine başvurdum. Sonuçta mahkeme beni haklı buldu ve iadesini istedi.Böylece hesabıma yatırdılar.

    • abdurrahman yalçın
    • 11 Ağustos 2012

    arkadaşlar merhaba bende 2007 yılında finansbanktan konut krdisi çektim 2009 yılında 2200 tl dosya masrafıyla yeniden yapılandırdım.6 ay önce yeniden yapılandırma ve iki ayrı bankanın kredi kartları yıllık kart aidatları için 3 dilekçe yazdım. tüketici hakem heyetine verdim 4 ay sonra sonuç için gittiğimde yeniden yapılandırma dilekçemin kayıp olduğunu söylediler.birbuçuk ay önce tekrar dilekçe yazdım ayrıca hesap işletim ücreti içinde dilekçe yazıp tüketici hakem heyetine verdim toplam 4 dosyam var ve halen sonuç alamadım.neyapmam gerektiğini bilmiyorum.teşekkür ederim.

    • mahmut kaya
    • 17 Ağustos 2012

    sevgili kardeşim finas bankdan yapılandırmaa yaptıkk 1800 tl aldılarr sonra sizin yorumlar takibinde hakem heyetine dava actıık haksız alındıgına dairr karar cıktıı bankaya giiddikk vermedilerr bizde icra takibi başlattık acılan davada icraa bişey çıkmaddı ve mahkeme masrafını bizee yükledilerr ne yapacagızzz kardeşimm şaşırdık kaldıkk nasıl alacagızz tlff numarama yada e potama msj atarmısınız mağdur oldukk 0535 517 43 02 delicesine_44_35@hotmail.com

    • aslı naz
    • 31 Ağustos 2012

    iyi günler.ben vkıfbanktan kredi kullandım. sonra yapılndırma yapıldı.daha sonra ödememelrim gecikince takip taksit şeklinde ödemem yapılıyor.ve devam eiyorbaşvuru yaparsam dosya masraflarımı albilirmiyim.haklıolurmuyum.birde finasbanktan 2009 yılında çektiğim kredi son 6 ay kalmasına yakın ödemem gecikti.yapılandırma yapıldı bu ay başlıyor eylülde.2 senelik olan ödemelrimi masraafını geri alabirimiyim.ne yapmam gerekli. yardımcı olurmusunuz .teşekkürler..

    • Münire AYKUT
    • 28 Ekim 2012

    Ben 2008 yılında Toki den 108 ay vadeli ev satın aldım. 2. yılında % 20 indirim kampayasından yararlanarak Ziraat Bankasına ödediğim aylık taksitlerimi kapatarak başka bir bankadan kredi çektim. Zirarat Bankası benden % 20 yerine 17.5 gibi indirim yaptı. nedenini sorduğumda kıst faiz diye birşey söyledi. Benden kesilen 1.600 TL lik parayı geri alma şansım varmıdır.

    • SELMA METİN
    • 1 Nisan 2013

    Denizbank kuzey Adana şubesinden ipotekli ihtiyaç kredisi çekmiştim. Benden 500 tl dosya parası aldılar. Bu dosya parasının iadesi için Çukurova ilçe tekitici hakem kuruluna dilekçe verdim ve beni haklı bularak 500 tl nin iadesine karar verildi. Ancak ilgili banka beni Tüketici mahkemesine ²satıcının Hakem Kurulu Kararına İtirazı” ile ilgili dava açmıştır. Ne yapmalıyım yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

  11. Konuyla ilgili örnek bir dilekçe veya itiraz yazısını buradan okuyabilirsiniz.
    http://www.hakanengin.com/finansbanki-nasil-yendim.html

    • orhan aslan
    • 21 Şubat 2014

    Ben 2009 yılında fnansbank tan kredi kullandım. Ödendi ve bitti ancak 6 şubat 2014 te beni finansbank tan arayıp kullanmış olduğınuz kredinin sigorta poliçesinde yapılan hatadan dolayı 24 tl alacağınız var ve tarafınıza eft yapılacak dendi. Acaba ben bu alacağım denen parayı faiziyle birlikte alamam mı? Her hangi bir yasal faizi olmuyor mu acaba aradan 5 yıl geçti

  1. Geri bildirim yok.

Yorum yapın