30Haziran

İlkokul Mezunlarına Ehliyet

Sürücü ehliyeti için 8 yıllık temel eğitim şartı, hayata geçiyor. İlkokul mezunları, artık ehliyet alamayacak. Sürücü adaylarıyla ilgili 1996′da Karayolları Trafik Kanunu’nda yapılan değişiklik, tartışmalara yol açmıştı.
Ehliyet için 5 yıllık ilkokul eğitim şartı, 8 yıllık temel eğitim olarak değiştirilmişti. İtirazlar, yasanın uygulanmasını üç kez erteletti. Milli Eğitim’in, ilkokul mezunlarına 2006′da tanıdığı süre 5 Temmuz’da doluyor.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre ülkede hâlâ 18 milyonun üzerinde ilkokul mezunu bulunuyor. Bu durum tartışmaların devam edeceğini gösteriyor. Sivil toplum örgütleri ise uygulamanın insan haklarına aykırı olduğunu öne sürüyor. Konuyla ilgili Zaman Gazetesi’ne açıklama yapan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü yetkilisi, yeni bir ertelemenin gündemde olmadığını vurguladı. Yeni bir erteleme için kanunun değişmesi veya kanun hükmünehde kararname hazırlanması gerektiğini anlattı. Motorlu Taşıtlar Sürücü Kursları Birliği Derneği Genel Başkanı Vedat Şahin, Avrupa Birliği ülkelerinin birçoğunda ehliyet almak için okur yazar olmanın yeterli olduğuna değinerek uygulamanın insan haklarına aykırı olduğunu öne sürüyor. Yasanın, köydeki vatandaşa ‘aracınla şehire inemezsin’ demek anlamına geldiğini öne süren Şahin, “Ehliyet alabilmek için önemli olan araç kullanma becerisini kazanmış olmak, trafik işaret ve levhalarını tanımak ile kuralları biliyor olmaktır. Eğer Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri direksiyon sınavlarını hakkıyla yaparsa ilkokul mezunu olan ile üniversite mezunu olan arasında bir fark olmaz.” değerlendirmesinde bulundu. Şahin’e göre yasanın uygulamaya girmesiyle ‘ehliyet ticareti’ sektörü oluşacak. Yasanın 2004-2005 yıllarında 18 ay uygulandığını hatırlatan Şahin, bu süre içerisinde Türkiye’de ehliyet alamayanların yurtdışından ehliyet alma yoluna başvurduğunu dile getirdi.

Sürücü kursları rahatsız: Bu engelin ne anlamı var?

Sürücü Kursları Federasyonu Başkanı Musa Ayan ilkokul mezunlarının sürücü belgesi almasını engellemenin bir mantığı olmadığını ifade ediyor. Sürücü kurslarına başvuranların yaklaşık yüzde 5′inin ilkokul mezunu olduklarını vurgulayan Musa Ayan, “İlkokul mezunlarını engellemenin ne anlamı var?” diye soruyor.

Ehliyet Yenileme ile ilgili yazımızı okumak için tıklayın.

Bu yazıyla ilgili arananlar:

 Yazının Etiketleri  
    • kadir
    • 13 Ağustos 2011

    ben ilkokul mezunuyum benim bundan önce ehliyet almaya durumum yoktu şimdialmak için durumum müsait şimdi ben ehliyet alamayacakmıyım?

    • kenan
    • 8 Aralık 2011

    ilkokulu 5 yıllık dönem içerisinde bitirilmesi istenmiş olup bu şartı zamanında yerine getirenler şuan yaşları geçmiş olmasına istinaden 3 yıl dahamı okuyacaklar.Mantıklı olmak lazım bu insanlar 3 yıl daha okuyup bitirene kadar lise diplomasıda istenir.İnsanların hakları neden ellerinden alınıyor.Lütfen yetkililerin buna bir çözüm bulmasını istiyoruz.

  1. İLKOKULU EHLIYET ALMAK İSDIYORUM LUTFEN YETKILIYE BILDIR

  2. bu ne biçim iş ya olmaz böle bişey bu yaştan sonra okula mı gitcez biz ilkokul mezunları ehliyet alamıo bence bu yasa kaldrılsın

  3. merhaba benim e sınıfı ehliyetim var ama yeni bir iş buldum d sınıfı istiyolaralamıyorum çünkü ilk olkul mezunuyum ve bu duruma çare bulunmasını istiyorum

  4. biz okuyamadık diye bize ehliyet vermiyolar okuyanlar bizdendahamı iyi şöfor

    • adem kazancı
    • 16 Aralık 2011

    türkiyede böyle şeylerin yaşanması normaldir bütün sıkıntılar bitti insanları ilkokul üniversite diye ayırmaya başladılar dünyanın heryerinde insanları insan oldukları için değer veriyolar herkese eşit davranılıyo bu yüzden türkiyede yaşadığım için utanıyorum gerçi bu saçma yasaları çıkarıp bizi insan yerine koymayanlar utansın

    • numan yazıcı
    • 17 Aralık 2011

    yaaa kardeşim iş buluyorum ehliyetim yetmiyo buyutecem buyutemiyorumbunasıl isyaa bi çozum bulunmasını istiyorum hala turkiyede 3 milyon ilk okulmezunuvar bunların ehliyeti olmıyacakmı acılen bi çözüm

    • meral
    • 18 Aralık 2011

    ilkokul mezunlarına bir şansdaha istiyoruz bu durum imkanlarımızı çok kısıtlıyor

    • erdal
    • 18 Aralık 2011

    biz tc vatandaşi degılmiyız de ıze ehlıyet vermıyosunuz özgurlugumuzu alıp vatandaşı bezdrp miletı nıye sahtekarlıga neden teşvık edıyonuz yarın turkıye şavaşa kalksa ozaman bıze cahıl demeyıp hemen savasa surersnz yazık cok yazık

    • sabri korukluoğlu
    • 18 Aralık 2011

    bu siyasetçilerin başka işi kalmadı bu yasayı çıkarmışlar.sanki kaza yapan herkes ilkokul mezunu.bizleri herhalde cahil biliyorlar.bu işin peşini bırakmıyacağız.benim oyumla koltuğa oturanlar bana yasak getiremez.bu insan haklarına aykırı.sözde avrupaya özeniyorlar avrupada diploma bile istemiyorlar.bu yasayı cıkaracaklarına torpille direksiyon sınavından geçirmesinler.bu iş insan hakları mahkemesine kadar gider.yoksa bizler hep böyle mağdur kalacağız…

    • ebrar
    • 20 Aralık 2011

    yorum yazanlara katılıyorum yani yasları ilerlemiş kişiler tekrar sınava mı girmeye calısacaklar mantıksızz …

  5. bende ilk okuluyum şimdi eliyet alamıçakmıyım

  6. nezaman alabilirim ben bu ehliyeti

    • vedat
    • 24 Aralık 2011

    bu ne iş okumakla ne ahlakası var ehliyetin okuma yazmayı bilen bi kişi için tamam deyilmi lütfen açılmasını istiyoz

    • caner
    • 25 Aralık 2011

    Kaedeşim böyle bir şey olmaz nasıl olacak şimdi benim durumum yoktu alamadım şimdi ben ehliyet alamayacakmıyım böyle insanlık olmaz yaa yetkililerin buna bir çare bulmaları lazım Arkadaşlar 2012 yılbaşından sonra 1 yıl daha uzatma varmış sürücü kursları öyle bir yasanın çıkacağını söylüyorlar

  7. bu ne iş okumakla ne ahlakası var ehliyetin okuma yazmayı bilen bi kişi için tamam deyilmi lütfen açılmasını istiyoz

  8. nezaman alabilirim ben bu ehliyeti

    • halife
    • 29 Aralık 2011

    ben.ilk.okul.mezunuyum.ama.direksiyon.sınavında.kaldım.son.hakkımdı.bazan.kurslarda.ınanın.vıtesı.zor.geçen.araçlar.var.yıllardır.şöför.olan.ınsan.direksıyonda.kalır.ben.şoyle.düşunuyorum.bizler.yani.ilk.okul.mezunları.insan.deyilmiyiz.yani.dagdan.inmiş.h..v.m.anlayan.anlar.o.zaman.bizde.bi.yasa.çıkaralım.koylu.yanı.çifcı.kardeşim.tıraktörle.şehre.inmesin.olurmu.toplanıp..mılyonlarca.ilk.okul.mezunu.var.dava.açalım.hakkımızı.arayalım..mutlaka.ses.getirecektir.inanın.en.azından.bir.af.olur.halife.mutlaka.birlik.olup.birşeyler.yapmalıyız

    • yunus
    • 3 Ocak 2012

    ehliyet almak için önceden maddi imkanım yoktu şimdi var bu sefer devletim elimden hakki mi aldi mantiğim almiyo gelişmiş ülkelerde de böyle yasaklar olsa tamam diyicem.birilerinin canı sıkılmış bu yasayı çıkarmış ükeyi kariştırmak için bi sebep daha bu iş avrupa insan haklari mahmesine kaldi.

    • mehmet özder
    • 5 Ocak 2012

    bende diyer ilkokul mezunları gibi çok madurum lütfen bize son bir şans daha tanıyın çok maduruz bi ehliyetim olsa aynı gün iş bulacağıma inanıyorum hayat şartları her geçen gün zorlaşıyor lütfen yetkililerin biran önce devreye girmelerini istiyorum ilkokul mezunları adına……

    • sibel
    • 6 Ocak 2012

    okumşların gözükulağı herşeyi tamda bizim eksikmi bu kural baştan neden olmadı arabayı diplomamı sürüyo af ı çabuk yapın lütfen

    • ersin
    • 6 Ocak 2012

    yetkilileri bu konuyu görmeye davet ediyorum

  9. ee ne oldu veriormusunuz ehliyet sonuç ne oldu acaba.?

  10. avrupaya özenti olmayın onlar size özensin

    • canan taş
    • 7 Ocak 2012

    çok fazla yolsuzluklara sebeb oluyor bu durum.insanlar parayla diploma alıyor veya yurt dışından alıyor ehliyeti.burada fakir insanlar ve sürücü kursları madur oluyor.
    illa insan hakları mahkemesinemi baş vursunlar.

    • naciye kargın
    • 7 Ocak 2012

    ben başımızdaki bizi yöneten sy büyüklerimize sesimi duyrmak istiyorum aklı başında olan okuyup yazabilen sınavdaki bütün soruları usulü ile bilen her vatandaş ehliyet almalı lütfen sesimizi duyun korkuyorumki ilk okul mezunları şehre inmesin okumuşlarla konuşmasın sosyal yerlerde dolaşmasın diye bir yasa cıkarsa vay halimize neolur lütfen bu yasayı affedin ve duyun sesimizi lütfen herkese SAYGILAR

    • MERAL
    • 8 Ocak 2012

    BURADAKİ ARKADAŞLARA AYNEN KATILIYORUM.BENDE İLKOKUL MEZUNUYUM.OKUMAYI ÇOK İSTEDİM AMA AİLEM OKUTMADI.OKUYAMAMAK İÇİMDE UHTE KALDI VE ŞİMDİ EHLİYET ALMAK İSTİYORUM AMA ONUDA ALAMIYORUM ŞUAN 30 YAŞINDAYIM BU YAŞTAN SONRA OKULAMI GİDECEĞİM.ÜNİVERSİTE MEZUNLARI İNSANDA İLKOKUL MEZUNLARI İNSAN DEİLMİ.BUNUN OKUMAYLA NE İLGİSİ VAR.BEN İLKOKUL MEZUNUYUM AMA BÜYÜK BİR ŞİRKETTE ÜST YÖNETİCİYİM AMA BUGÜN ÜNİVERSİTE MEZUNLARININ ÇOĞU İŞSİZ MADEM KIYASLAMA YAPILIYOR BUNUDA KIYASLAYIN.BANA ÇOK SAÇMA GELEN İNSANLARIN AYIRT EDİLMESİ BU KONUYLA İLGİLİ KİMLER VARSA İLGİLENMELİ VE İNSANLARIN AYIRT EDİLMEMESİ DÜŞÜNCESİNDEYİM.UMARIM BU SORUN EN KISA ZAMANDA ÇÖZÜLÜR VE BİZLERDE MAĞDUR DURUMDA BIRAKILMAYIZ.YETKİLİLERİN DİKKATİNE

    • ali osaman denız
    • 10 Ocak 2012

    benim a 2 ehliyetım var b sınıfı ehliyet alabirmiyım lutfen cevap beklıyorum bu nasıl yasa ya

    • mesut
    • 12 Ocak 2012

    allahınızı kuranınızı bılıyorsanız kulunuz köpeyınız oluyum bu ilk okul mezunlarına son bır fırsat daha verın işim hazır ehlıyetım yok ne olur buyuklerımız bızım sesımızı duyun kurbanınız oluyum

    • candan
    • 14 Ocak 2012

    bence çok saçma bir konu ilkokul okumıyan birsürü insan var onları magdur etmeye hakları yok 8 yıllık okuma mejburi olsun farketmez ama ehliyette geçerli olmasın yetkililer bu insanların seslerine kulak versin saçma iş yapmasınlar..

  11. SAYIN BAKANIMIZA RİCA EDİYORUM BENŞU ANDA İŞTEN ÇIKARILDIM 3TANE ÇOCUĞUM VAR İŞ BULDUM ŞÖFÖRLÜK FAKAT EHLİYETİMİ BÜYÜLTEMİYORUM AİLEM ACMI KALSIN NOLUR BUSORUNA BİRÇARE BULUN RİCAEDİYORUM ÇOK ACİL

    • necati
    • 17 Ocak 2012

    sanırım biz burda boş boşuna yazıyoz biz yazıp biz okuyoz şuan cebimde 20.00 tl kaldı 10 gündür işten çıkartıldım nedenmi (c)sınıfı ehliyetim vardı kamyon şöförüydüm ve şirket tüm araçları çekici yaptı ehliyetimi yükseltemedim ve işten çıkartıldım bu kanunda böyle sürerse işsizler ordusuna 1 kişi daha katılcak bizim şirkettekileride katarsam 13 kişi daha katılcağız ve benle beraber 52 kişi daha açlık sınırında ölcek lütfen bu ehliyet kanununa bir çare arayın en kısa günlerde saygılar..

    • sevgi
    • 19 Ocak 2012

    ben dünyada ençok ehliyet almak istiyorum bence dilekçe verelim hakımızı arayalım lütfen ALLAH RIZASI İÇİN BİR DAHA ŞANS İSTİYORUZ İSTİYOZZZZZZZZZZZZZZZZZ ALLAHIM BİZE YARDIM ET …..

    • necdet güneş
    • 21 Ocak 2012

    ilkokul mezunlarına yapılan ikici sınıf bu onur kırıcı ve sacma ve haksız uygulamanın tekrar gözden geçilirmesini.ve sağlıklı bı karar verilmesi. sy.bakanımızdan önemle rica ediyoruz…

    • polat
    • 21 Ocak 2012

    YA VALLA ÇOK SAÇMA Bİ YASA ÇİKARMİŞLAR BİZ İNSAN DİLMİYİZ BEN İLK OKUL 2 DEN TERKİM YAŞİMDA 30 ŞİMDİ BEN BU YAŞTAN SONRA NAPİM GİDİP 2SENE DAHAMİ OKİM YANİ LÜTFEN ŞU YASAYİ UZATIN YADA KALDIRIN BENCE HERKEZİN EHLİYET ALMAYA HAKKİ WAR BİZ EHLİYET ALAMAZSAK ŞİMDİ Bİ İŞE GİRSEK VEYADA UZAK BİYERLERE GİTSEK BİSİKLETLEMİ GİTCEZ YADA ARABAYİ EHLİYETSİZ GİZLİ GİZLİMİ SÜRCEZ EGER ZTN BU KANUN KALKMASSA EGER HERKEZ EMİNİMKİ EHLİYETSİZ DİREKSON BAŞİNA GEÇERLER VE HİÇ Bİ BİLGİSİ OLMADAN TRAFIYE ÇIKAR VE BU KİŞİLERİN TRAFİYE ÇİKARAK NE GİBİ BÜYÜK Bİ TEHLİKE OLUŞUCAGİNİ BİLİYORSUNUZ..

    • EHLİYET İSTİYORUM HANGİ KAPIYI ÇALDIYSAM HEP ŞU CEVABI ALDIM NİYE OKUMADIN BENİMDE ONLARA ŞU CEVABIM VAR BEN YOKLUK İÇİNDE BÜYÜDÜM DURUMUMUZ YOKTU SİMİT SATARAK AYAKABI BOYUYARAK EVİME EKMEK GÖTÜRMEK ZORUNDAYDIM BUŞARTLARDA OKULUMUDA OKUDUM BİZE YARDIM EDİN YETKİLİLERE SESLENİYORUM SAYGILARIMLA ARZ EDERİM

    • Hasan ÇAVDAR
    • 22 Ocak 2012

    Bende ilkokul mezunuyum,B sınıfı ehliyetimi E sınıfı yapmam gerekli işim hazır fakat bu yüzden işe başlayamıyorum.bakanlarımızdan,benim gibi ilkokul mezunları adına rica ediyorum lütfen bu maduriyetimizi giderin.

    • kemal
    • 22 Ocak 2012

    sıporda yasa degışıyor ehlıyetiçin sure uzatılmıyor hakkımız değilmi bişans dahaha istiyoruz

    • sevgi
    • 22 Ocak 2012

    bu durum insan haklarına aykırı bir durumdur.ilkokul mezunları otobüs, kamyon,münibüs gibi toplu taşıma ve ağır tonajlı araçlar için ehliyet vermeseler bunu anlarım, ama B sınıfı alabilmeliler diye düşünüyorum. ilkokul mezunu nu ayırmak ayrımcılıktır .yani ilkokul mezunlarını devlet adam yerine koymuyor demektir…ve bu hata düzeltilmelidir..

    • eyvah
    • 22 Ocak 2012

    ya bu ne sacmalık ilk ookulla yuksek lisans okuyan yada lise bitiren herkez aynı araba kullanmıyorlarmı ne degişikkı bu yasayı koymuşlar onlarada soru soruluyor ilk okul mezunlarınada onlarda trafık kurallarına uyuyor ilk okulda ne alakası var acaba yenıden ilk okulllara af gelcekmı yada acık orta okula yazılıncada ehlıyet kursuna kayıt ola biliyormuyuz lutfen bi bilgi verirmisiniz

  12. ben ilk okul muzunuyum yasa çıktığında yaşım b sınıfına yetiyordu meslek sahibide olamadım nakliye şirketinde iş buldum şuan b sınıfı ehliyetim var ama ben bunu büyütemiyorum binlerce kişi şoförlük yaparak ewine ekmek götüyo ve bu kanun cıktığında yaşı kücük olanların günahı ne biraz insafff

    • vtn
    • 24 Ocak 2012

    SAYIN BAKANIM SANYIN BASBAKANIM VE SAYIN COK DEGERLİ MİLLETİN VEKİLLERİ DİYORSUNUZKİ TÜRKİYEDEKİ İŞSİZLİGİ CÖZECEĞİZ BÖYLEMİ CÖZECEKSİNİZ İLKOKUL MEZUNLARINI İŞSİZ BIRAKARAK UNUTMAYINKİ TÜRKİYEDE SU AN 13 MİLYON EHLİYETSİZ İLKOKUL MEZUNU VAR BUYRUN ÇÖZÜN BAKALIM MEJLİSTE OTURUP BİRBİRİNİZİ YİYECEGİNİZE ÖNEMLİ SORUNLARI CÖZÜN VE BU YASAYI KINIYORUM

    • recep
    • 25 Ocak 2012

    8 sınıfı bitirenler ehliyet albilirmi yani….

    • sadullah yılmazer
    • 25 Ocak 2012

    bende heliyet almak isteyenlerden biriyim neden bizden bu özgürlümüzü alıyosunuz simdi biler madurmu ollalım bumu yani

    • İsmet Kanyılmaz
    • 26 Ocak 2012

    Ben ismet kanyılmaz ben ehliyetimi 1989 yılında aldım aldığımda ilkokul mezunuyum ehliyetimi c sınıfı aldım maddi durumlarım olmadığı için ehliyetimi büyütmedim ama şu andaki yasa ortaokul mezunu istiyor ben şu an 40 yaşındayım evimi geçindirebilmek için ehliyetimin d olması gerekiyor şu andaki kullanabileceğim araçlar tır başkada bir iş yapamıyorum gerğini arz ederim bu yasa çıkmasın ertelensin

    • gökhan
    • 26 Ocak 2012

    mecliteki bircok millet vekili ilk okul mevzunu öyleyse onllarda millet vekili olmasın ilk okullar ehliyeti cok görüyorlar

    • fadime
    • 27 Ocak 2012

    BENIM OKUMA BELGEM VAR ÖZURLU ÇOCUGUM VAR BEN EHLİYET ALAMADIGIM İÇİN EHLİYETSIZ KULLANIYORUM KULLANMAK ZORUNDAYIM ÇOCUGUMU GEZDİRİYORUM BİR SENE ÖNCE BU VARMIS EHLİYET ALININIYOMUS AMA O ZMNDA BENIM İMKANIM YOKTU ŞİMDİ İSE İMKAN VAR SİZDE İMKAN YOK SURUCU KURSUNA GİTTİM ORTA OKUL DİPLOMASI İSTİYOLAR 50 YASINDAN SONRA BEN OKULAMI GİDİCEM LÜTFEN ÖZÜRLÜ ANNELERİNE İMKAN TANISINLAR SESİMİ DUYUNNNNNNNNNNNNNNN

    • yalçın toraman
    • 28 Ocak 2012

    P>merhaba benim e sınıfı ehliyetim var ama yeni bir iş buldum d sınıfı istiyolaralamıyorum çünkü ilk olkul mezunuyum ve bu duruma çare bulunmasını istiyorum</

    • elif
    • 28 Ocak 2012

    bu nası iştir ya böyle ilk okul ehliyetine gelene kadar türkiyede düzeltilecek okadar çok şey varki.ne yani ben ehliyet alamıyacakmıyım şimdi.bu yasayı çıkartanı………… kınıyorum.sadece yaptıkları saçmalıktan öte birşey deyil.bakalım daha ilk olullulara ne şeyler çıkıcak heralde nüfus kağıdımıza birinci sınıf insan ikinci sınıf insan ve üçüncü sınıf insan diye geçer.kınıyorun………gerçekten kınıyorum.

    • sinem karakurt
    • 29 Ocak 2012

    ben eyliyet almak istiyorum . önceden maddi durmum yoktu şu anda maddi durmum var ama devletim sağolsun alamıyorum ehliyet biz insan değilmiyiz lutfen eşit davranalım vu bu yasa kaldırılsınnn lutfennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    • erkan
    • 29 Ocak 2012

    arkadaşlara katılyorum benimde maddi durumum yoktu şu an var ve gerçekten türkiyede büyük bi sorun buu üniversite okuyan arkadaşlarım var ve su an çalışmıyorlar ehliyet almak okumakmı gerekiyorr lütfen bu soruna bi çözüm bulunn

    • serkan
    • 29 Ocak 2012

    ben ilkokul mezunuyum ve ehliyetimi büyütmek istedim fakat ilkokul olduğu için olmuyor dediler ben şunu merak ediyorum sayın yetkililer ve bu ülkenin başkanı gibi şahsiyetler akıllı olun biz ilkokul mezunlarıda bu ülkenin vatandaşıyız t.c vatandaşıyız bu ne saçmalık ya ilkokul mezunu ehliyet alamaz iş bakmaya gideriz ilkokul mezunu isen olmaz bu nedir ya bu mantıklımı sizin kafanız bu kadarmı çalışıyor t.c vatandaşı olduğuma utanıyorum siz devletin başındakiler umarım bunları okursunuz bu böle olmaz

  13. ve şunuda belirteyim benim ehgliyetim yetmesede araca ben yinede çıkarım ve isteyen poliste çevirsin azcık devletinizi rahatlatın
    ab ye girecez diye türk vatandaşlığındanda çıkarırsınız siz bizi size sölenecek okadar çok şey varki ama boşverin bunları okusanız bana yeter

    • meryem öncü
    • 29 Ocak 2012

    ben gerçekten söylencek bişey bulamıyorum…. yani türkiyenin bu kadar sorunları varken neden ilkokul mezunlarına böyle bi yasak getiriyolar. yani bu ne demek oluyo her insan okumak ister ama durumu yoksa ne yapsınlar burda onların kabahati ne bu çok saçma. yani zorla ehliyetsiz yola çıkın diyolar bence akıllarını başka şeylerle yorsunlar…………

    • necati
    • 29 Ocak 2012

    slm arkadaşlar çok sayfıya yazdım burayada yazdım kendimiz yazıp kendimiz okuyoz bunu bir çaresi vardır şu an belki son yazışım işten çıkartılalı tam 24 gün oldu sırf ehliyetim (c)sınıfı oldugu için ve bunun çaresini bizler bulcağız 18000 ilkokul mezunu var hakkımızı arıyacağız ama nasıl bunu araştırıp buraya yazalım hep bir olalım bittim ben saygılar….

    • serkan karaca
    • 30 Ocak 2012

    benim e sınıfı ehliyetim var ama d alacam kanun ksıtlıyor çok acil almam gerekiyor iş için iki çocum var işsizim arz ederim

    • savaş
    • 31 Ocak 2012

    ünüversite orta okul veya lise ne farederki bir tır kullanmak yıllar ister bir otobüs firmasına girmeye çalışsan on yıllık tecrübe ister şöförlük masabaşında okuyarak örenilecek birşeymi zannediyolar şöförlük bir sanattır bir ünüversite mezunu kardeşimiz gelsinde trafikte bizim gibi araç kullansın ozaman görelim diplomamı yoksa akılmı arabayı kullanıyo kardeşim orta okul ve üstü okullara 2 takip edip diploma veriyorsan ilkokul mezunlarınada 4sene dene öyle ver ehliyeti kaza yapanların diplomalarına bakın idda ediyorum çogu liseden aşağı deyil ve baba parasıyla almış ehliyeti almış arabayı çıkmış yola bizler ilokul mezunuyuz bundanda utanmıyoruz ehliyeti verenin de canı sağolsun vermeyeninde

    • yener
    • 31 Ocak 2012

    ben ilk okul mezunuyum ama ehliyetim yok vede bu uygulamayı cahilce karşılıyom ilk okulmezunu cok ama ehliyeti olmayanlarda var adam ilerki yaşlarda arba alsa nasıl minecek bu uygulama sacmalık vede bizden fazla okuyanlar cok biliyolarda bu yasayı getiriyolar ne farkeder ilk okul olmuş veya ünüversite olmuş işte biz böyle böyle geriliyoruz avrupaya bide ayak uydurmaya calışıyoz nasıl mi memlekette yaşıyoruz

    • garibe
    • 1 Şubat 2012

    ehliyet alamayanların mutlaka geçerli bir sebebi vardır.örneğin benim çocuğum küçük olduğundan dolayı ehliyet alamadım üzgünüm ne olur bir şans daha ne kaybedersiniz

    • isa
    • 3 Şubat 2012

    Ben daha yeni girdim 18 yaşıma we ilk okul beş mezunuyum bazı nedenlerden dolayı cıkmak zorunda kaldım okuldan lütfen bi şans daha werin.

  14. hak hukkuktan bahs ediyorlar…. neden oy kulanırken ilk okullular diye eyrım yapmıyorlarda ehliyet almak için ayrım yapıyorlar ilk okul mezunların eli ayağı, gözü görmüyormu yada okuyanlardan neyi eksik araba kulanırken_? bi araştırsınlar bakalım en çok kaza yapanlar ilk okul mezunlarımı_? sadace bu bir adaletsizlik ve gafettit kendi halkına yapan bi insan ayrımıdır. DİLERİM HAK VE VE HUKKUKLA EŞİT BİR HALK OLARAK YAŞIYACAZ BU TÜR GEREKSİZ AYRIMLAR YAPILMADAN YAŞARIZ,,,

  15. yasim 23 ilk okul mezunuyum ehliyet alamiyorum sayin. devlet buyuklerim sizce bu hakmi……?? sonusta hepimiz insaniz buna ayrimcilik denir??onlar okuyosa bizde erken hayata atildik

    • aynur
    • 5 Şubat 2012

    yener :ben ilk okul mezunuyum ama ehliyetim yok vede bu uygulamayı cahilce karşılıyom ilk okulmezunu cok ama ehliyeti olmayanlarda var adam ilerki yaşlarda arba alsa nasıl minecek bu uygulama sacmalık vede bizden fazla okuyanlar cok biliyolarda bu yasayı getiriyolar ne farkeder ilk okul olmuş veya ünüversite olmuş işte biz böyle böyle geriliyoruz avrupaya bide ayak uydurmaya calışıyoz nasıl mi memlekette yaşıyoruz

    • aynur
    • 5 Şubat 2012

    ben ilkokul mezunuyum benim ehliyet almaya hakkım yok mu 40 yaşındayım bu yaştan sonra okuyacammı ehliyet almak için lütfen yetkililere sesleniyorum yasağı ortadan kaldırsınlar ilk okul mezunuyuz diye araba kullanamıyacakmıyız………….

    • mehmet ali
    • 5 Şubat 2012

    benım araba var ama ehlıyet yok ben arac tamırcısıyım ustalık belgesı var ama ehlıyet yok neden bızler ilk okul mezunıyız nedır bu rezılık ya ama mılet vekılerı kenı maaşları istdıyı zaman bır gecede yükseltıyorlar ama ilk okul mezularını madur bırakıyorlar bu mesajı kimse okumaz sadece ilk okul menzunları okur oda derdını anatmak için…….. eyer yetkılerde bırı bu mesajı okuyorsa sızde tek istedıyım lütfen bu yasayı düzeltın bınlerce ilk okul menzunları yurt dışıa başvurdula ehlıyet için buda demekı efilasıyon kaybıdır ben paramı yabancı devlate vermek istemıyorum sadece burdakı sürücü kürslarına vermek istıyorum LÜTFEN BUNU DIKATE ALIN VE OKUYUN VE DUZETSIN BU YASAYI SAYGILARIMLA

    • mahmut
    • 6 Şubat 2012

    neden ilkögretimlere ehliyet af olmuyor herşeye af çıkıyorda buna neden çıkmıyor TAYİP AMCA DUY SESİMİZİ

    • fatih
    • 6 Şubat 2012

    ilkokul mezunu cahilmi bunumu demek istediniz

    • yaşar
    • 6 Şubat 2012

    peki ben ilk okul mezunu değilim 5 ten cıktığım 8 kadar gitmedim ilk okul mezunuda deilim yani sizin de anlıcanız gibi ben aliyet alma imkanım varmı araba kullanma biliyorum ani onu bir oğrenirsem ben 17 yaşındadayım bir sene sonra yaşımı doldurucam alma imkanım var mı siz ce

    • ÖZKAN
    • 8 Şubat 2012

    NEDEN İLKOKUL MEZUNLARI EHLİYET ALMIYORDA ORTAOKUL VE ÜSTÜ EHLİYET ALABİLİYOR DİYE AYRIM YAPILIYOR BENCE ÇOK ŞAÇMA.. ÇÜNKÜ BÜTÜN KURSİYERLERİ BAKANLIK BI YAZILI SINAVA TABİ TUTUYOR İLKOKUL MEZUNUDA LİSE MEZUNUNUDA AYNI SORU SORUYOR BUNDA BAŞARILI OLAN KİŞİLER EHLİYET ALABİLİYOR ADAM YASZILI SINAVDA BAŞARILI DEĞİLSE ZATEN EHLİYET ALAMIYOR AYRIM YAPMAK BENCE ÇOK ŞAÇMA.İLKOKUL MEZUNLARININ MAĞDURİYETİ YETKİLİ BİRİMLER TARAFINDAN MAĞDURİYETİ GİDERİLMELİ..

    • ümmühan
    • 8 Şubat 2012

    lütven bende eyliyet almak istiyorum ama bu kanun yüzünden alamıyorum ne farkı var ilk okulla orta okullu olmanın trafik kurallarına uyduktan sonra ona bakarsanız ne lise mezunları var trafik canavarı lütfen bize yardımcı olun bu kanunu kaldırın ehliyet almamıza yardımcı olun

  16. ya arkadaşım öle birşey olur mu ne zaman bu şansı tanıyacaklar illa ehliyetsiz mi sürelim arabayı

      • ümmühan
      • 9 Şubat 2012

      arkadaşım ozamanda ceza yazmasını biliyorlar ama ehliyete geldimi ilkokul diyorlar

    • azra
    • 10 Şubat 2012

    yhaa allah aşkınaa böyle yasamı olur yaa ben ortaokul terkimm ve ehliyet alamıyorum çıldıracam yaa napcaz pekii o zaman ehliyetsiz araba kullancazz şansa bırakcaz işimizi…arkadaşlar insan hakları mahkemesine gidelimm olmaz böyle yhaa nasıl bir devlet olduk anlamadımkii herşeyi bıraktılar ehliyete taktılar kafayıı…öncee gitsin o devlet terörü kaldırsın ortadann..iyice bir tuhaf oldu zaten

    • nuray
    • 10 Şubat 2012

    selam.. devlet büyüklerimize sesleniyorum ehliyet almak istiyorum.aancak biz ilkokul mezunlarına üvey evlat muamelesi yapılıyor. lütfen bir şans daha verilerek mağduriyetimiz giderilsin istiyorum. syn. devlet büyüklerimiz biz zaten iş bulmakta zorlanıyoruz bir de ehliyet alamazsak evimizi nasıl geçindireceğiz …..!!! lütfen bizim bu çığlıklarımıza ses verin bu haksızlığa bir an önce son verinnnnnnnn yalvarıyorum sizlere….

    • tugrul
    • 11 Şubat 2012

    mrb ben tugrul 1997 den beri b.ehliyet sahibiyim cok aktif sürücüyüm hiç kazam olmadı neden bu ilkokul mezunları ehliyet alamaz diye bir yasayı çıkartdılar anlamış değilim şimdi ehliyetimi işim gereği ED.yapmak istiyorum ama olmaz diyorlar inşallah biran önce yasa değişirde herkez işine bakar teşekkürler

    • burak
    • 12 Şubat 2012

    mrb bende ilkokul menzunuyum lutfen yasyı deyiştirin

    • HİLMİ BAKIR
    • 12 Şubat 2012

    MRB BENDE İLK OKUL MEZUNUYUM BENİM SUAN ELİM KOLUM BALANDI TEMMUZDA BEN ASKER OLDUGUM İCİN ALAMADIM BENİM İŞİM EHLİYETLE OLDUGUNDAN BANA İŞVERMİYORLAR

  17. sayın ;yukarda yazan arkadaşlar ilkokul mezunu yok siz cahilsiniz burda yazıyonuz kendiniz okuyonuz ben gibi kimse gelipte burayı okumaz cahil arkadaşlarım oy zamanı gelince kimse cahilsin demez oy ister bu konuları burda değil hukukta bulalım benimde hakkım elimden alındı 37 yaşındayım ekmegim direksiyonda idi onuda aldı devlet aç kaldım kimseninde umrunda değil zaten ilkokul öğrencileri zaten ya yaşamışız ha ölmüşüz saygılar sayın arkadaşlar

    • ramazan özdemir
    • 22 Şubat 2012

    bende alcakdıım ama ilkokul mezunusun diye olmaz dediler yasım 31 kardesim isede giremiyorum sabıkam oldugu icin böyle türkiyemi olur bıkdım yaf keske türkiyede dogmaz olsaydım

    • Hakan
    • 23 Şubat 2012

    Amerikada 1900′lerin ortalarında Siyah derili Vatandaşlar köle ve hizmetçi olarak görülür ve Otoboüslere bile binemezlerdi. Çünkü Siyah derililer 2. 3. hatta 4. sınıf Vatandaştılar hatta vatandaş bile değildiler.! Aynı dönemde Almanyada Hitler Yahudileri İnsandan bile görmeyerek katletmişti.! İltayada Mussolini, Rusyada Stalin ve diğerleri.. İnsanları katlederek onların yaşama hakkı olmadığını varsaymışlardı..! Çünkü kendileri ARİ IRK’tı Üstündü.! Peki Türkiyede durum neydi? Osmanlı’dan kalan Sancılı bir Cumhuriyet’ten sonra Tek Parti Diktası ve bugünlere kadar gelinen Darbeler, Seçilmişlerin Atanmışlar tarafından defalarca ezilmesi ve TC. Vatandaşlarının Vesayetçi Rejim tarafından hor hakir ve Bidon kafalı olarak görülüp itilip kakılmasından sonra.. Evet sonra.. 2000′li yıllara gelindi ve Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan çoğunluğun sesi oldu ve bugünlerde kendisininde beyan ettiği gibi; “Seçilmişleri Atanmışlara Ezdirmedi” çok da güzel etti ve Türkiye Demokrasi sınavında hatrı sayılır bir aşama kaydetti.! Türkiye bugüne kadar göremediği kadar Demokratik Reformlar gerçekleştirdi.! Ve fakat bir gün geldiki bu sevincimiz kursağımızda kaldı.! Üzülerek öğrenmiş bulunduk ki; Gerek Ailevi nedenler, gerek maddi imkansızlıklardan dolayı okuyamayan, hayata genç hatta Devlet tarafından korunması gereken yaşta çocuk yaşta iş hayatına ve acımaz hayat koşullarına başlamış olan İlkokul Mezunlarının Ehliyet hakları elinden alınmış! Demokraside Reformlarda ve Çağ atlamada Rekor kıran bir Türkiyede Maalesefki İlkokul Mezunlarından Ehliyet ve araba kullanma haklarından feragat etmeleri isteniyordu.! Bu ne menem bir çelişkiydi böyle.! Avrupa yukarıda bahsettiğim despotluklarından ve faşizan uygulamalarından vaz geçmiş ve ne yazık ki Türkiyede Haklar insanların elinden alınmıştı.! Avrupada ve ABD’de böyle bir uygulama yokken, nasıl olurda Demokrasiyi, Reformları ve AB’yi isteyen bir Türkiye böyle bir uygulamayı TC. Vatandaşlarına reva görüyordu anlamak Normal standartları zorluyordu.! Okur yazarlığı olan, sınavlarda geçerli not alan kişilere hangi merci YASAK! diyebiliyordu.! Bunu hangi insan hakları yasalarından alabiliyordu anlamak im-kan-sız-dı.! İlkokul Mezunu bir TC. vatandaşı Ailesini arabasına bindirip gezme ve gezdirme Hakkı yokmuydu.!? Bu en temel insan hakkı gaspı yapılırken hiç bir Sivil Toplum Örgütünün, hiç bir Derneğin hiç bir Millet Vekilinin tepki göstermemesi de oldukça üzücü ve düşündürücüdür.! Bir kedinin kuyruğuna basıldığında bile Medyayı ayağa kaldıranlar Bu en temel Hakkımızda neden bize destek olmazlar?! aceba Bizlerin bir Kedi kadar bilemi bir değeri yoktur.! Bizler Vergisini, Faturalarını ödeyen Askerliğini yapan dürüst ve Vatansever İnsanlarız.! Bu hakkımızın iade edilmesini istiyoruz Yetkililerin dikkatine sunuyoruz.!

    • Hakan
    • 23 Şubat 2012

    Arkadaşlar üstteki yazıyı alıntılayıp Yetkili merci ve makamlara e posta olarak göndermenizi öneriyorum.!

    • hacer eng
    • 25 Şubat 2012

    ben ilk okul mezunuyum 2012 de ehliyet alabilecekmiyiz lütfen cevap bekliyoruz

    • Nihat Seyfi
    • 26 Şubat 2012

    Öncelikle İlk OKul Mezunlarının Ehliyet Alamaması Çok Kötü bir Durum Türkiyede O Kadar Sıkıntının arasından tutup ilk okul mezunları ehliyet alamaması Tartışması Çıkmasıda Bir Sorun. Şİmdi İlk Bence bu konuyu tartışmayalım yasalarda ilk okul mezunlarıda ehliyet alabilsin.

    • sevil pehlevan
    • 26 Şubat 2012

    Bende ilkokul mezunuyum. Yani biz ehliyet alamayacakmıyız, bu insanları sınıflandırmak değilmidir. Belki ben ehliyeti olanlardan daha iyi araba kullanıyorumdur. Şimdi ehliyet alabilmek için bu yaştan sonra 3 5 sene dahamı okuyacağız, B u bence çok haksızlık. Yetkililere duyrulur, gereğinin yapılmasını umut ederim.

    • özcan
    • 28 Şubat 2012

    bende ilk okul mezunuyum ehliyetimi büyütmek istiyorum ama ilk okuldiye vermiyorlar burdan bütün yetkililere sesleniyorum varsa ilk okul mezunlarına devlet işi oraya bas vuralım

    • adsız
    • 28 Şubat 2012

    14 yıldır tır kullanıyorum ve bu zamana kadar bir kaç kez ceza yedim hiç bir polis gelipde ehliyetin yetersiz demedi. geçen gün küçük bir kaza geçirdim ve ehliyetimin yetersiz olduğunu söyledirler. bu ülkede bişeylerin farkına varılması için illa kazayamı karışmak gerekiyor. zamanında maddi imkansızlıklar nedeniyle ehliyetimmi büyütememişdim şimdi büyütmek istiyorum fakat bu seferde yasalar izin vermiyor. 40 küsür yaşındayım ve 14 yıldır tır şöförüyüm bu saatten sonra dışardan okuyupda ehliyetmi alıcam ve ben okurken bu süre zarfında evime okuyan çocuklarıma kim bakıcak bu kadar saçma bir yasa daha olabilir mi hem e sınıfı olan ehliyetimi d sınıfına yükseltmek için sadece direksiyon sınavına girmem yeterliyken neden diploma engeliyle karşılaşıyorum. direksiyonu ve vitesi diplomam mı kullanıcak.

    • Hakan
    • 1 Mart 2012

    İlkokul Mezunlarına Ehliyet Müjdesi! Yasada değişiklik teklif edildi.!

    TBMM İçişleri Komisyonu, ilkokul mezunlarının da sürücü belgesi alması veya sürücü belgelerini değiştirmelerine imkan tanıyan kanun teklifini benimsedi. Teklif önümüzdeki günlerde Genel Kurul’da yasalaştırılacak.

    Bilginize

    İLKOKUL MEZUNLARI

    İlkokul Mezunlarıyla ilgili olarak, MHP Ankara Milletvekilinin verdiği “ 4 yıl daha uzatılmasıyla ilgili kanun teklifi “ meclistedir. Bu arada AKP Urfa Milletvekili’nin daha önce hazırlamış olduğu “ 5 yıl daha uzatılmasıyla “ ilgili çalışma AKP Grubunda tekrar ele alınmış ve “ İlkokul Mezunlarının süresiz olarak Sürücü Belgesi alabilmeleri “ şeklinde değiştirilmiştir. Bu günlerde Meclise gönderilecektir. Meclisin çalışma yoğunluğuna göre bir-iki ay içinde çıkması beklenmektedir. İlkokul Mezunlarının da sürücü belgesi alabilmesi ile ilgili değişiklik CHP grubu da dahil ( CHP Hatay Milletvekilinin çalışması vardır.) bütün partiler tarafından desteklenmekte olduğundan dolayı, kesinlikle çıkacağını umuyoruz.

    • özcan
    • 2 Mart 2012

    ilkokul mezunlarını madem vergidende muaf etsinler özgür türkiye burasımı hiçte ayrımcılık yapmıyorlar

    • güney
    • 3 Mart 2012

    selam arkadaşlar galiba 2 ay sonra ilk okul mezlr eylet alacak

    • sinan doğan
    • 4 Mart 2012

    ben ilkokul mezunuyum ve 1964 doğumluyum e sınıfı ehliyetim var tır dahil iş makinaları hariç her çeşit ağır vasıta kullandım. yeni nesil ilkokul mezunuda olsa bizden daha zeki ve pratik zekalı oldukları kesin o halde kanunun gerekçesi nedir anlamadım avrupa uyum yasası diyemeyeceğiz çünküonlarda bile böyle bir insan haklarına aykırı yasa yok bu durumda ilgililerin yasayı derhal eski haline getirecek çalışmaları hayata geçirmeleri gerekmektedir bu uygulamalar bizim ülkemizin yanlış uygulamalarının bir halkasıdır bu kanuna evet diyenlerin eğitiminden şüphe duymak gerekmektedirbizim ülkemizde işin ile ilgili eğitimin ne düzeyde olursa ol elektirik mühendislerinin öğretmenlik yaptığı bir ülkede yaşıyoruz dostlarım.

    • suna acun
    • 6 Mart 2012

    arkadaşlar bende ehliyet için başvurdum ilk okulmevzunu oldum için olmadı bende okula basladım 22sene sonra cok zor geliyor dersler yakın zamanda cikıcakmı ilk okul mevzunlarına haberi olan acele cvp yazsın

    • hakan muezzınoğlu
    • 6 Mart 2012

    boyle bır yasa hıc bır ulkede yok 2008 yılında b sınıfı ehlıyetımı aldım ama sımdı a2 alamıyorum eger cahıllıkse bu ozaman devlet benım b sınıfı ehlıyetımı gerı alsın boyle sacmalık olmaz

    • ismail çakır
    • 7 Mart 2012

    ilkokul mezunuyum sürücü belgesi almak istiyorum kanun çıkması için meclisi yasa çıkarmaya davet ediyorum saygılarımla.

    • habil
    • 7 Mart 2012

    arkadaşlar bende ehliyet almak istiyorumm haberi olan olursa haber verelim birbirimizee

    • muzaffer karakaş
    • 8 Mart 2012

    allah icin su yasagı kaldırın cok magdurum saygılar

    • mert
    • 8 Mart 2012

    ya ben 30 yaşındayım bu yaştan sonra okulamı gidecem lütfen bu yasagı kaldırın yetkili kimse eliyet almak istiyoruz artık lütfenn

  18. Hakan :
    Amerikada 1900′lerin ortalarında Siyah derili Vatandaşlar köle ve hizmetçi olarak görülür ve Otoboüslere bile binemezlerdi. Çünkü Siyah derililer 2. 3. hatta 4. sınıf Vatandaştılar hatta vatandaş bile değildiler.! Aynı dönemde Almanyada Hitler Yahudileri İnsandan bile görmeyerek katletmişti.! İltayada Mussolini, Rusyada Stalin ve diğerleri.. İnsanları katlederek onların yaşama hakkı olmadığını varsaymışlardı..! Çünkü kendileri ARİ IRK’tı Üstündü.! Peki Türkiyede durum neydi? Osmanlı’dan kalan Sancılı bir Cumhuriyet’ten sonra Tek Parti Diktası ve bugünlere kadar gelinen Darbeler, Seçilmişlerin Atanmışlar tarafından defalarca ezilmesi ve TC. Vatandaşlarının Vesayetçi Rejim tarafından hor hakir ve Bidon kafalı olarak görülüp itilip kakılmasından sonra.. Evet sonra.. 2000′li yıllara gelindi ve Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan çoğunluğun sesi oldu ve bugünlerde kendisininde beyan ettiği gibi; “Seçilmişleri Atanmışlara Ezdirmedi” çok da güzel etti ve Türkiye Demokrasi sınavında hatrı sayılır bir aşama kaydetti.! Türkiye bugüne kadar göremediği kadar Demokratik Reformlar gerçekleştirdi.! Ve fakat bir gün geldiki bu sevincimiz kursağımızda kaldı.! Üzülerek öğrenmiş bulunduk ki; Gerek Ailevi nedenler, gerek maddi imkansızlıklardan dolayı okuyamayan, hayata genç hatta Devlet tarafından korunması gereken yaşta çocuk yaşta iş hayatına ve acımaz hayat koşullarına başlamış olan İlkokul Mezunlarının Ehliyet hakları elinden alınmış! Demokraside Reformlarda ve Çağ atlamada Rekor kıran bir Türkiyede Maalesefki İlkokul Mezunlarından Ehliyet ve araba kullanma haklarından feragat etmeleri isteniyordu.! Bu ne menem bir çelişkiydi böyle.! Avrupa yukarıda bahsettiğim despotluklarından ve faşizan uygulamalarından vaz geçmiş ve ne yazık ki Türkiyede Haklar insanların elinden alınmıştı.! Avrupada ve ABD’de böyle bir uygulama yokken, nasıl olurda Demokrasiyi, Reformları ve AB’yi isteyen bir Türkiye böyle bir uygulamayı TC. Vatandaşlarına reva görüyordu anlamak Normal standartları zorluyordu.! Okur yazarlığı olan, sınavlarda geçerli not alan kişilere hangi merci YASAK! diyebiliyordu.! Bunu hangi insan hakları yasalarından alabiliyordu anlamak im-kan-sız-dı.! İlkokul Mezunu bir TC. vatandaşı Ailesini arabasına bindirip gezme ve gezdirme Hakkı yokmuydu.!? Bu en temel insan hakkı gaspı yapılırken hiç bir Sivil Toplum Örgütünün, hiç bir Derneğin hiç bir Millet Vekilinin tepki göstermemesi de oldukça üzücü ve düşündürücüdür.! Bir kedinin kuyruğuna basıldığında bile Medyayı ayağa kaldıranlar Bu en temel Hakkımızda neden bize destek olmazlar?! aceba Bizlerin bir Kedi kadar bilemi bir değeri yoktur.! Bizler Vergisini, Faturalarını ödeyen Askerliğini yapan dürüst ve Vatansever İnsanlarız.! Bu hakkımızın iade edilmesini istiyoruz Yetkililerin dikkatine sunuyoruz.!

    • hüseyin
    • 9 Mart 2012

    bende ilkokulmezunuyum önceden durumum yoktu şimdi durumum var ama ilk okular alamıyor sanki ehliyet arabasürüyor insan düzgün kulandıktan sonra hiç bisorun olmaz amayeniyasa çıksa iyi olur yada kıbrıs gibi ülkelerden alınır yada 3yıl okula gitmeli yani kısa cası paran varsa ehliyete gerekyok türkiyede paran olacak yadaankarada dayın olacak

    • hüseyin
    • 11 Mart 2012

    devlet ilkokul mezunlarına ehliyet vermiyorsa işversin yada bütün ilkokul mezunlarının ehliyetlerini iptal etsinler kamyon ve tır şöförlerinin hepsi yüksek okulmezunumu sanki saçmalığa bak

    • ahmet
    • 11 Mart 2012

    bence bu yassa çok sacma bu sesimizi duyupta ılgılenmeyenler utansaın bıde türkıyede ayrımcılık yok dıyorlar

  19. B sınıfı ehliyetim var.İşim gereyi büyütmek istiyorum.Lütfenbunun için af çıksın.Benim gibi nice insanlar bu afı bekliyor.

    • EKREM KOPUZ
    • 13 Mart 2012

    sayın devlet büyüklerim ben 50 yasındayım 25 yıldır uluslar arası tir şoförü olarak çalışmaktayım 30 yıllık hayalım motorsikletimi aldım ama A 2 ehlıyetımı ilk okul mezunu olduğum için alamıyorum lütfen bizleri madur etmemenizi rica ediyoruz

    • yücel
    • 14 Mart 2012

    ben ilkokul mezunuyum 1996 yılında (c) sınıfı ehliyet aldım 2011 yılında lazım olabilir diyerek düşündüm (d) sınıfı ehliyet aldım ama sorun şu motrsikletle trafik durdurdu ve ehliyetsizlik cezası yazdı ve 600tl ehliyet vermiyolar eskisini kabul etmiyolar bu ne periz bu ne lahana turşusu?????

    • ozan acar
    • 14 Mart 2012

    benim b ehliyeti,m var e ç.evirmek istiyorum alabilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim teşekürler ilginize
    ilk okul mezunuyum ama

    • batuhan
    • 14 Mart 2012

    bu konuyla ilgili bilgi istemekteyiz bu sorunuda bir an önce yetkililerin el atmasını temeni ediyoruz devletimiz adildir…

    • ahmet
    • 15 Mart 2012

    ya artık allah aşkına şu yasayı degiştirin yetkılı kişiler nice insan işinden nice insan mutlulugdan oldu bu ınsanların hayatıyla oynamaya hakkınız yok benım gıbı mılyonlarca ınsan beklıyo bu yasayı oy zamanı gelınce sokak sokak gezerle

    • şükrü özen
    • 18 Mart 2012

    2ay diyorsunuz ama tam olarak bellimi biz hakkımızı istıyoruz nebiçim özgülluk ölkesi bu ya başka detletlere bakın ya olrmu beyle sacmalık ya hakkımızı versinler bize lütfen abem

    • kerim
    • 20 Mart 2012

    ilk okul mezunuyuz diye ehliyet alamıyacagızmı lütfen sayın büyüklerimiz böyle kanunmu olur insanları yurtdışın ehliyet almaya mecbur bırakıyorsunuz buna çare bulun

  20. oy istemeye gelirsiniz oyumu bu sefer kullanmayacam hiç kimseye vermiyecem gitsinler ne halleri varsa görsünler 1 oy bin oydur ehliyette istemiyorum almiyacam okulllllllluuuuuu da okumuyorum sayın erdoğan okumuyorum al o kartı sen kullan sanki arabayı ehliyet kullanıyor ben ehliyetsiz kullanacam …

    • yusuf
    • 25 Mart 2012

    bende ilkokul mezunuyum iş için ehliyetimi d ye çevirmem gerekiyor ilkokul mezunu olduğum için ehliyetimi büyütemiyorum bence diplomaya değil direksiyon dersi ve trafik kurallarına önem verilmesi gerekiyor yeni bir af bekliyoruz

  21. yazıktır bu ınsanlara ınsanlar ehlıyetını bile büyütemıyo neden ondan sonra vatandaş sahtekar oluyo sebebi ne kardeşım ınsanları suça teşvik etmeyın vatandaş kıbrısa gıdıp neden 6 binlıra verıp ehlıyet alsın neden gıdıp gurcıstana 5 binlıra versın neden azerbaycana 4 bın lıra versın yazıktır askarı ücret ortada yetkılıler seslenıyorum dertler DEVA olun ALLAH RIZASI IÇIN..

    • erol aşkan
    • 25 Mart 2012

    ilkokul mezunuyum bir şeyi çok merak ediyorum ben ne için askaerlik yaptım.benden niye oy istiyorlar,niye vergi istiyorlar ve niye ehliyet vermiyorlar yahut yükseltmeme izin vermiyorlar.ben bu yoldan 5 kişilik bir aile geçindiriyorum.ilkokul mezunuyum nereye gidelim nerede ne iş ypıp evimizi geçindirelim.neden 18 milyon mağdurun mağduriyetini görsel basın dile getirmiyor…….

    • kerim
    • 26 Mart 2012

    iyi hoş güzelde biz yazıp biz okuyoruz bizleri duyan yok ehliyetimi büyütmem gerek ama neymiş ilkokula ehliyet yoooook işten çıkarıldım sayın başbakan iş verinde çalışalım hırsızlıkmı yolsuzlukmu ne yapalım çok insanı ekmeginden ettiniz

    • harun özer
    • 26 Mart 2012

    ilkokul mezunuyum ehliyet vermiyolar neyapacam şimdi şaştım kaldı9m

  22. bende ilk okul mezunuyum . benimde çocuklarımdan ve maddi durumumdan dolayı alamadım ama şimdi almak istiyorum malesef çok saçma hakkımızı resmen yiyolar inşallah yeniden düzenlenir…akıl sağlımız da problem yok okumamız süper
    ve ikinci sınıf insan mamelesi görmek gibi bişe değilmi?

  23. Ben ilkokul mezunuyum sanki ilkokul olunca araba suremiyomusuz gibi yasaklaniyor. Biz afrikadanmi geldik benim 2003 ucten beri ehliyetim var ama motsiklet suremiyok ilkokul mezunu diye vermediler motorla yakalayincada 800 tl hic acimadan yazdilar bizm hakkimiz adam yerine konulmamak askeriucrete talim okuyanlar tc vatandasida biz nerenin vtandasiyik vergiye algiya gelince sen ilkokullusun denmiyo sanayide fabrikada ise gircen zamamlise mezunu olcak sirketlerbile lise istiyor biz insan yerine konmayan ama butun agir isleri ilkokul mezumlarinin yaptigi bir turkiyede 10 sinif insaniz birazcik insan yerine konmak istiyoruz bizede biraz hak taniinsin niye. Bizide adam yerine koymuyorlar ilokul mezunlarindan ne istiyorlar
    Biz ilkokul mezunlari olmasa trkiye batar

  24. ehlıyet ıstıyorum ılk okul mezunuyum utanmıyorum ailem yuzunden okuyamadıysam suc benım mı suan arabam var ehlıyetım yok hatalı ben deyıl vermeyen ler suclu

    • ahmet
    • 31 Mart 2012

    ehliyet almak istiyorum ama ilkokul mezunuyum diye adam yerine koymuyorlar artık yinede teşekkür ederim

    • HASAN YILDIRIM
    • 3 Nisan 2012

    İlkokulu mezunu olmak sucmu hakları kısıtlanıyor ancak gecmişte öğrenim SEVİYESİ ilk okuldu zira bu çıkartılan yasa insan hakıyla bağdaşmıyormu çünkü o zaman neden eğitim düzeyi düşüktü bu kanunu cıkartanlar bunu düşündermi acaba bence bu haksızlık herkez gibi sınava girip ehliyet alabilmeliler ilkokul mezunu olanlada bu ülkede yaşıyolar bu ülkenin vatandaşıdır NEDEN EĞİTİM DÜZEYİ DÜŞÜK TUTULDU ONCA İNSANIN HAKLARI YENİYOR ESAS HAKSIZLIK BURDA

    • halil erkılıç
    • 3 Nisan 2012

    degerli ilkokullu olan kardeşler sizleri anlıyorum ama siz buraya yazarak hakınızı aruyorsunuz devlet buyuklerimizin buralara baktıgı bile yok sesinizi duyura bilmek için daha başka yollar aramalısınız mesala bu işlerle hangi bakanlık ilgileniyorsa oraya e posta atın mesala bildigim kadarıyla m.e.b. bakanlı ilgili sesinizi duyurun bu sizlerin en dogal hakınız siz okul okurken 8 yılık egitim varmıydıda okumadınız. 8 yılık egitim ne zaman başladıysa o kişilere 8 yılık egitim aransın ondan öncekilerin ne suçu gunahı var 8 lılık egitim varmıydıda okumadılar.

    • cüneyt
    • 3 Nisan 2012

    evet arkadaslar sizlere canı gönüldeden katılıyorum ve sorunlarınızı paylaşıyorum aynı sıkıntı benimde basımda çalışmış oldugum firma yeni bir araç aldı ve 1998 yılında almıs oldugum E sınıfı ehliyetim kurtarmadıgından şimdi Dsınıfı ehliyet almam gerekiyor 1996-1997 egitim ve öğretim 7. sınf terk olarak okuldan ayrıldım 1991 yılında B sınıfı ehliyetimi aldım sonra 1998 yılında E sınıfına yükselttim yaklıasık olarak 20 yıllık soförüm buna ragmen 8 yıllık egitim yüzünden yeni yasa sebebiyle ehliyet alamıyoruz zamanımızda egitim öğretim ilk okul 5 yıllık temel egitime dayanıyor bunu nasıl olurda şimdi siz8 yıllık egitim mezunu olmadıgınız için ilk okul mezunu sayılmıyormusuz peki bu diplomanın üzerinde ilk okul mezunu yazmıyormuki böyle bir yasa yüzünden madur oluyoruz bu konu hakkında hiç bir tv kanalı bu yasa hakkında haber vermiyor ve kulaktan dolma haberlerle bir imkan sunulacakmı beklemekteyiz gelin tv kanallarının sitelerine bu konu hakkında yazılar yazalım bu sayede gündemde olur kanısındayım

    • emine
    • 4 Nisan 2012

    sizi şittetle kınıyorum ilköğretimler dışlamakmı yani bu toplumdan ne aciz insanlık tır bu yapılan bide bizlerden oy istersiniz utanmadan kazalar neden oluyor sizce bu gibi çıkan kanunlardan tabi eğliyetsiz araç kullanalımki cezalar yazılsın devlette bizlerin üzerinden vergi pirimleri alsın yeterince vergi veriyoruz zaten böyle yaparak insanları cezalandıramazsınız çıkartın artık şu yasayı insanları madur ediyorsunuz

    • bihter
    • 4 Nisan 2012

    bölyle saçmalık görülmemiştir gitip tekrar okula mı gidelim lütfen bir çare

    • KEMAL BEYOĞLU
    • 4 Nisan 2012

    E SINIFI EHLİYETİM VAR İLK OKUL MEZUNUYUM.D.SINIFI EHLİYET ALMAK İSTİYORUM.ŞUAN İLK OKUL MEZUNLARINA VEMİYORLAR BU KONU İLE İLGİSİ OLAN ARKADAŞLARIN YORUMLARINI ALABİLİRMİYİM?

    • ali kaya
    • 4 Nisan 2012

    ilk okular insan deglmi de onlara ehliyet verilmiyo sacma onlarada versinler ehliyet

  25. böyle devlet yok diyer devletler vatandaşını madur ederim bi inceleyin devletmiş pehhhhhhhhhhhh sala gitsin bukadar ilkokul mezunları ne olacak yarın oy isteken ilkokulmusunuz diye sormadan oy istersisiniz

  26. ya bu yasa bir tek bizim türkiyede var bizim büyükler biran önce bu ehliyet sorununa bir cözüm bulmalılar yoksa yabancı ülkeler daha cok bizden para isteyecekler ve bu sorun cözülmezse avrupa ülkeleri daha cok ehliyete cok para istiyecekbiz yabancı ülkeleri zengin yapacamıza kendi ülkemizi kaldırgınlalim

  27. arkadaşlarıma katılıyorum herbirinin yazdıkları çok doğru sözler okuyan insan okumayan çoban öylemi sizinkisi vay be memlekette başka sorun kalmadıda bunamı el attınızsen ilkokul mezunuzun giremezsin yapamazsın edemezsin nerde insan eşitliği nerde birlik beraberlik bişe öğrenmişsiniz avrupa birliğ ozaman sizde uyun avrupa birliğne avrupada kör topal sağır dilsiz eğliyet alıyor türkiyede adam ilk okul okudu diye alamıyor çok şaçma benim oy verdiğim adam beni haklarımdam mahrum edemez ben oyumu 1 kilo pirince vermedim adam gibi adam olduğu için verdim buna derhal bi çare ben ve tüm arkadaşlarım adına çare istiyoruz teşkler…..

    • zehra tutuş
    • 7 Nisan 2012

    ben başımızdaki bizi yöneten sy büyüklerimize sesimi duyrmak istiyorum aklı başında olan okuyup yazabilen sınavdaki bütün soruları usulü ile bilen her vatandaş ehliyet almalı lütfen sesimizi duyun korkuyorumki ilk okul mezunları şehre inmesin okumuşlarla konuşmasın sosyal yerlerde dolaşmasın diye bir yasa cıkarsa vay halimize neolur lütfen bu yasayı affedin ve duyun sesimizi lütfen herkese SAYGILAR

    • ali kiraz
    • 7 Nisan 2012

    yorum yapan arkadaşlara katılıyorum hepsi doğrudur bn 1 yıldır işsizim neden bir firmada çalışıyordum ama firma sahibi araçları büyüttü e ehliyetim c sınıfı yetersiz e işten çıkmak zorunda kaldım şimdi neyapalım lütfen sayın başbakanımız buna br çare bulsun teşekür ederim

    • mehmet
    • 9 Nisan 2012

    Ben yurt dışında çalışıyordum.türkiyeye döndüğümde ilk işim bir ehliyet sahibi olmaktı ki bu hayalim sanırım sonsuza dek kayboldu gitti ve yerini öyle bir sıkıntı ve daralmaya bıraktı ki, anlatamam.şimdi tek çarem yurt dışında bir kursa yazılıp ordan ehliyet sahibi olmak.evet,bu ülkede sadece 8 yıl üzeri mezunlarmı araç sürecek? elbette bu adaletli bir yaklaşım olmasa gerek .inşallah bu 4+4+4 tasarısı daha önceki 5 yılık eğitime engel olmaz.burdan mail inşallah başbakanımız tarafından okunur ki benim gibi bir kaç milyon insan haksız yere madur olmuştur ,diye düşünüyorum.

    • esat yılmaz
    • 10 Nisan 2012

    bu yasayı kaldırsınlar biz insan evladı degilmiyiz okumadık diye bizleri dışlamasınlar bu iş cok garip ve utancverici oldu canım tayip baba duysesimizi durmak yok yoladevam senin icin

    • mervenur
    • 11 Nisan 2012

    ben de ilk okul mezunuyum ehliyet almak istiyorum ama bu kanunlar yüzünden alamicakmiyim açık öğretime yazılmayı düşünüyorum ama şimdi başka kanun şıkarırlar lisemezunu olmanızlazım derler. kararsız kaldım ….??

    • yılmaz kartal
    • 13 Nisan 2012

    İLKOKUL MEZUNLARINDAN EHLİYET SORMAZLAR KESİN YAPACAK BİŞEY YOK MUTLAKA VE MUTLAKA ARAÇ KULLANACAKLAR BUNUNDA FARKINDALARDIR….

    • elvan bayram
    • 13 Nisan 2012

    ben zeytinburnunda yaşıyorum 3 çocuk annesiyim ve şu an ehliyet almak istiyorum
    ama ilk5yıl mezunuyum 33 yaşındayım şimdi 3yıldahamı okumam gerek 3yıl okuyunca lise diblaması isterler yani bizim ehliyet mezara kaldı

    • mail araz
    • 13 Nisan 2012

    ehliyetimizi istiyoruz .

    • harun kartal
    • 14 Nisan 2012

    arkadaşlar gelin gürcistana gidelim orta alalım ehliyetleri gelincede türkiyeye türk ehliyetine cevirelim ne var bunta zaden yetkililer anlaşmalıya bu konuta paramızın dışarıya cıkması cok bilmişlik yabıb ama hic bişey bilmeyen yetkililer var bu kafaylan anca geriye gider ilerlemezler insan haklarınta bahs edenler nerde kalmışlar şimti ilk okul okuyan vadantaşlarımızı insan sınıfına girmiyor anlamına geliyor anlamadınızmı hala

    • mustafa bebek
    • 16 Nisan 2012

    bende ilk olul mezunuyum ehliyet almak itiyorum bizi kırmayın lütfen gemilerde çalışıyorum karada zamanımız olmadıgından ehliyet alamadım ilk okullulara ehliyet verilecek dendi onu bekliyorum bu beklemede çok zararım var lütfen çabuk ehliyete ihtiyacım var saygılar

    • gokhan
    • 16 Nisan 2012

    slm yazık deyilmi ikokullara neden ik okuların hep onunu kapatıyorlar bbizim tırımızvar ama ehliyetimi buyutemiyorum bizim ik okullara birşasdaha verilmesi lazım cok istediyim sey ehliyetim olması birsans verilmesi

    • MUHABBET
    • 17 Nisan 2012

    ARKADAŞLAR HEPİNİZİN YORUMUNU OKUDUM VE SÖYLEDİKLERİNİZİ TAMAMEN HAKLI BULUYORUM BEN ADANA DA İLK NEHİR SÜRÜCÜ KURSUNUN SAHİBİYİM KEŞKE DİYORUM GELEN MÜŞTERİMİ GERİ ÇEVİRMESEM AMA BANA YASA GEREĞİDE OLSA ALAMAZSIN DİYORLAR 2 HAFTA ÖNCE MECLİSE SUNULAN YASA TASARISI ŞUNU DİYOR 18 AĞUSTOS 1997 DEN ÖNCE İLKOKUL DİPLOMASI OLANLARA AF GELİYOR GEÇİCİ DEĞİL BU MADDE ZATEN 1997DEN SONRA İLKOKUL DİPLOMASI YOKTUR AMA BEN KENDİ ESNAFLIĞIM ADINA BUNA DA SEVİNEMİYORUM BENCE OKUMA YAZMASI OLAN HERKEZ EHLİYET ALABİLMELİ AYRICA MOTOR GİBİ SAÇMA SAPAN BİR DERSTE KALDIRILMALI EĞER GERÇEKTEN DOĞRU BİR UYGULAMA İSTİYORLARSA ZORUNLU SINAV SADECE DİREKSİYON OLMALI ODA GERİ GERİ PARK OTOYOLDA ARAÇ SÜRME HEPSİNİ İÇERMELİ. KENDİ NACİZANE FİKRİMDİR.EHLİYET KONUSUNDA YARDIMCI OLABİLECEĞİM KONULARDA BENİ ARAYABİLİRSİNİZ. …

    • miladves
    • 18 Nisan 2012

    Bu saçma bi yasa Sanki kaza yapanların hepsi ilkokul muzunu.
    amaç ne anlamıyorum çok ta sinir oluyorum . ehliyet almak için hazırda bekliyorum yoksa yurt dışından alacağım başka çaremyok yoksaa .

  28. Ne yanı benim halk egitim merkezinden aldgim 2. Kademe belgem var bununla alamıcakmıyım ?

    • muhabbet
    • 18 Nisan 2012

    2. kademe 18 ağustos 1997 den önce olsa alabilirsiniz ama yeniyse malesef size bu hak tanınmıyor

  29. Kanun şu an çıksa bile mi ?

    • MUHABBET
    • 20 Nisan 2012

    KANUNUN NE ZAMAN GELECEĞİ DEĞİL İÇERİĞİ ÖNEMLİ SİZİN İÇİN ŞUANKİ KANUN ZATEN İLKOKUL MEZUNLARINA EHLİYET VERMEYİ YASAKLAMIŞ DURUMDA AMA YENİ GELEN YASADA 18 AĞUSTOS 1997 DEN ÖNCE İLKOKUL VEYA İKİNCİ KADEME BELGESİNE EHLİYET ALABİLME HAKKI GETİRECEK YANİ SİZİN BELGEYİ YENİ ALDIYSANIZ EHLİYET ALAMIYOSUNUZ AMA BELGENİZ ESKİ İSE 1997 DEN ÖNCE İSE TARİHİ SORUN YOK SİZEDE AF GELECEK GELECEK DİYORUM ÇÜNKÜ SÖZ KONUSU YASA DAHA YÜRÜLÜĞE GİRMEDİ

    • kardeş
    • 23 Nisan 2012

    ya boyle iş olumu ya kanun deniliyor. tamam ben ehliyeti kazandım sınavları gectım dırekson sınavı zamanım da başima bi iş geldi ben yogun bakımda yatıyordum sonra cıktım kursa milli egtime gittim direkson sınavın girmek icin bana diyorlar ki senin dosyan yandı eeeee ben nasıl yogun bakımdan cıkıp gırıyım söyler mi sınız böyle bı imkanım var mı simdi yazılamıyorum da ney ilk okullara ehliyet yok ne yapıyım ben bir cere kurallara uymamak oluyor ehliyetsiz araba kullan mak bu nasıl turkiye ben şimdi ne yapıyım neden hep biz madur oluyor anmiş deil im. bizleri ne olarak görüyor lar arka planda ne den kalıyor bizlerde bu ülkenin vatandaşı deil miyiz okumayı bizler mi istemedik 18 agustos 1997 den sonra mezun olanlara var ben öyle deil im mesala bana diyecekler mi sana yine ehliyet yok diye. bana okadar sacma geliyor ki o zaman beni bu ülkenin vatandaşı olmaktan cıkarsın lar…

    • muhabbet
    • 27 Nisan 2012

    yoğun bakımda kaldığınıza dair belgeyi sağlıklı olduğunuz vakit götürseydiniz veya yazılı olduğunuz kurs hangi ilçede ise oranın valiliğinde mtsk bölümü var raporunuzu götürün bunu halledebilirler ilk çıktığınızda giyseydiniz çok rahat hallederdiniz keşke size yol gösyeren olsaymış ama belki geç değildir kursla hiç muhattap olmayın ilçe milli eğitim mtsk bölümü İSTERSE yapabilirler adanada bunu hallettiğim oldu.ama hangi ildesiniz bilmiyorum halledilmeyecek iş değil bu hakkınızı arayın

    • ozan
    • 4 Mayıs 2012

    beni b ehliyetim var nereye gitiysem büyük rhliyrt istiyorlar şimdi biz alamayacakmıyız ne yapacagız bizim suçumuzmmu okumamak bize bu imkan tanınmadı lütfen arz ediyorum bu imkan son defe ver,ilsin son kayıt olsun teşekürler alah rızası için tüm arkadaşlarım adına teşekürler

    • ramazan güngör
    • 11 Mayıs 2012

    1996 doğumluyum lise 1 terk ettim ehliyet alma imkanım varmı ??

    • mikail
    • 13 Mayıs 2012

    benimehliyetim c sınıfı ben ehliyetimi 1988 yılında trafikten aldım bizim zamanımızda kurs yoktu bizim ehliyetlerimiz 5 yıl süreyle kamyon sürerdik 5 yıl sonra otamatikmen e sınıfına dönüşürdü.benim 5yıl sürem dolana kadar kurslar çıktı benim ehliyetim kaldı C sınıfı.şimdiye kadar kullandığım araç ı c sınıfı ehliyet sürüyordu.şimdi tır almak istiyorum ehliyetim yeterli gelmiyor ehliyet almam için ilk okul mezunuyum ehliyette vermiyorlar.lütfen bu ülkeye ben askerlik yapmadım mı 1989 dan beri bu ülkeye ben vergi ödemedim mi şimdi işimi büyütmek istiyorum ehliyet sorununa takılıyorum.bu ülkede bizim haklarımız yokmudur.lütfen ilgililerin dikkatine

    • bakın hepımız kardeşız eyer bu ulkede yaşıyorsak ve bu ulkenın bayrağının altında kalıyorsak bızımde hakımızı yemenıze yetkınız yoktur yetkılılerın dıkkatıne lutfen ilk okul mevzunları da ala bılsın ehlıyetlerını herkesın gendıne göre dusuncelerı var herkes evıne ekmek göturme derdınde ve o ekmeyı eve göture bılmek ıcın bazılarına ehlıyet şart sayın yetkılıler sıze seslenıyoruz hepımız lutfen ınsanları uzmeyın uzmeyınkı bukadar ınsanda sızı uzmesın bırakın alalım artık su ehlıyetlerımızı…

    • hacı
    • 22 Mayıs 2012

    ehliyeti ilokullulara neden verilmiyorki zaten 8yılık temel egitim cıktıgından buyana ilkokul mezunu yoktur ondan öncekiler vardır iş durumu ortata vatandaş okulamı gitsin calışıp geciminimi saglasın yetkililerrin dikatine bi elatın buna rıca ediyorum ehliyeti alalım

  30. ben ehliyet almak istiyorum nebu kardeşim ilokul muhabbeti bizler malsak ne kapımıza gelip oy istiyorsunuz gidin yuksek okul mezunlarından alın oyunuzu ayıptır yaptını türkiye batsın diye elinizden geleni yapıyorsunuz helal olsunsizlere zaten bu yakışır sizin gibi insanlara bizleri insan yerine koymuyorsanız yada turkiye vatandaşı yerine koymuyorsanız oy icin kapımıza gelmeyin sizlere oy yok kardeşim adam olun insan olun insan gibi kural getirin
    kanun bulamıyorsanız işte size kanun pkk meclise sokmayın neden yapamıyorsunuz bunu neden olacak yemiyorda oldan ancak bizlerle uraşırsınız

    • serdar paşalar
    • 26 Mayıs 2012

    T.C VATANDAŞI OLDUĞUMDAN DOLAYI ÇOK PİŞMANM ELİMDEN GELSE T.C Mİ HEMEN SİLDİRİRİM NÜFUSUMDAN İLK OKUL MEZUNUYSAK KÖLE İZAVRAMI OLALIM YAZIKLAR OLSUN

    • cemal
    • 8 Haziran 2012

    bende ilkokul mezunuyum ama yıllardır kamyon soforlugu yapıyorum ehlıyetımı 1998 yılında aldım ve o tarıhten berı soforluk yapıyorum sımdı calıstıgım sırket kamyonları işten cıkardı ve tıra dondu ve bız halıyle işsız kaldık ehlıyetımı d sınıfına cevırmek ıcın basvurdum ama dedılerkı ılkokul mezunları ehlıyetlerını yukseltemezler sacmalıga bak ya tamam ozaman bıze dıyınkı sız ılkokul mezunusunuz aldıgınız ehlıyetlerı elınızden alalım ben suanda işsız kaldım ne olcak sımdı gıdeyım hırsızlıkmı yapayım yanı oyle bı kanun cıkarıyokı basımızdakı adam olmayan adamlar ben anlamıyorum insanı suca tesfık edıyorlar ayıp be besle kargaları oysunlar gozumuzu okuyanlarmı gelcek kamyon veya tır soforlugu yapacak yazcak cok sey varda neyse bızde gıder hırsızlık yaparız olmadı daga cıkarız bı sekılde karnımızı doyururuz suan işsizim ne yapacagımı bilemiyorum aklıma her turlu şey gelıyor

    • derviş kahmaz
    • 14 Temmuz 2012

    selam arkadaşlar 97 .98.ilkokul terkim ve ehliyet almak için 2010sürücü kusuna kayıt yaptırdım 1 dosya yaktım 4.dosya daha hakkıvardı ama hakkımı elimden aldılar şimdi yasa çıkmiş ama gene alamıyom git okulunu bitir öylegel diyorlar

    • Erdem Dikkaya
    • 29 Temmuz 2012

    arkadaslar bu sorun sadece turkiyede var, ben yurtdisinda yasiyorum , burda boyle bir sorun yok, isteyen olursa yardimci olabilirim.Turkye’de gecerli uluslararasi ehliyet alma sansiniz var. …

      • sel
      • 4 Eylül 2012

      Selam,
      ben uluslar arası ehliyet almak isterim. nasıl görüşebiliriz?

  1. Geri bildirim yok.

Yorum yapın